آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان شمالی تا ۹ مرداد ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۲:۰۷:۱۷
کد خبر: ۱۲۱۳۷۳۳
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان شمالی تا ۹ مرداد ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان شمالی تا 9 مردادماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درجلسه امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: هفته سنگینی را در بیمارستان‌های استان خراسان شمالی پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر ۴۴۶ نفر در بیمارستان‌ها، بستری هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ نفر جدید اضافه شده و ۴ نفر فوت شدند.

وی گفت: پیک پنجم کرونا افراد مبتلا شده در رده‌های سنی پایین‌تر نسبت به پیک‌های قبلی است و در حال حاضر نیز روزانه بالای ۶۰۰ تست در استان گرفته می‌شود که ۴۰ درصد تست‌ها مثبت است.

هاشمی با بیان اینکه فشار زیادی بر سیستم درمانی استان وارد می‌شود و فرسودگی پزشکان و پرسنل جدی است، عنوان کرد: قطعا کادر درمان نمی‌تواند خدمات باکیفیتی ارائه دهد؛ ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد تخت های بیمارستان‌های کرونایی استان پر شده است.

وی علت اصلی این شیوع را برگزاری عروسی‌ها دانست و تصریح کرد: این قضیه در روند صعودی ابتلاها تاثیرگذار بوده و نیازمند ورود و کمک قوه قضاییه هستیم، زیرا علوم پزشکی متولی این تعطیلی‌ها نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: همچنین فعالیت‌های ورزشی در استان انجام می‌شود و متأسفانه مسابقات والیبال یا تجمعات بالا نیز برگزار شد، در حالی که این ادارات می‌توانند خودشان مراسمات را کنترل کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز