فرصت دو هفته ای استاندار خراسان شمالی؛

سند جامع اقامه نماز استان تدوین شود

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۲:۲۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۲۰۳۸۰
سند جامع اقامه نماز استان تدوین شود
عصر امروز شنبه استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای اقامه نماز استان گفت: با تشکیل کمیته ای از صاحب نظران استان سند جامع اقامه نماز استان تا دو هفته آینده تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست گفت: برگزاری نماز در هر سطحی کاری اعتقادی است اما در نظام جمهوری اسلامی نگاه ها فراتر از این موضوع است چرا که از ابتدای پیروزی انقلاب اولین ترور شخصیت های مهم از سنگر نماز اتفاق افتاد.

شجاعی برگزاری نماز جماعت و جمعه را از نعمت های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: به موضوع برگزاری نماز نباید به صورت ابلاغی نگاه کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه آیین نامه اقامه نماز در سطح ملی تهیه شده است و باید در استان به درستی اجرا شود، گفت: تا دو هفته آینده باید سند جامع اقامه نماز استان با تعیین شرح وظایف مشخص برای دستگاه های اجرایی تدوین شود.

محمدعلی شجاعی افزود: این سند باید شامل اهداف بلند مدت و کوتاه مدت باشد و برآورد مالی برای اجرای این سند از محل اعتبارات دستگاه های اجرایی جهت رفع کمبودها پیش بینی شود.

شجاعی خطاب به مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان دستور داد: بازدید میدانی از محورهای ارتباطی استان و در طول مسیر مسافران عبوری داشته باشید و با جمع بندی وضعیت موجود برای ایجاد نمازخانه های بین راهی جدید برآورد مالی و جانمایی های لازم را به سرعت پیش بینی و برنامه ریزی کنید.

وی گفت: پروژه های عمرانی شهری و بین راهی استان باید دارای پیوست ساخت نمازخانه ها و مساجد باشند و بهترین مکان ها باید برای جانمایی نمازخانه ها باشد.

توجه به نقش حوزه آموزش و پرورش در سند جامع اقامه نماز استان، پیش بینی کمیسیون های تخصصی در سند جامع اقامه نماز استان، تدوین برنامه مدون برای توسعه نمازخانه ها با کمک خیرین مسجدساز و برگزاری مسابقات هنری با موضوع نماز با هدف ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان از دیگر تاکیدات محمدعلی شجاعی در این نشست بود.

 

نظر شما