مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری خبر داد:

رشد ۸۸ درصدی صادرات استان در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۶/۰۲ - ۱۳:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۴۱۱۴
رشد ۸۸ درصدی صادرات استان در چهار ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از رشد افزون بر ۸۸ درصدی صادرات استان طی چهار ماهه ابتدایی سالجاری از نظر ارزشی و وزنی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمد بدری با بیان این خبر افزود: صادرات استان طی چهار ماهه ابتدایی سالجاری از نظر ارزشی ۴۱.۴ میلیون دلار و از نظر وزنی ۱۲۸.۹ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۸۸.۲ درصد و از لحاظ وزنی ۳۸ درصد افزایش داشته است.

بدری عمده کالاهای صادراتی استان را شامل محصولات پتروشیمی، فولادی، شمش آلومینیوم، سیمان و بلوک بتنی سبک اعلام کرد و گفت: این کالاها به ۱۸ کشور آسیاسی و اروپایی صادر شده است.

وی افزود: صادرات کالاهای استان به لحاظ ارزشی در چهار ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت زمان در بخش صنعت ۱۶۱ درصد، محصولات پتروشیمی ۱۱۲ درصد و بخش کشاورزی و مواد غذایی ۹۱.۷ درصد رشد داشته است.

بدری در بخش پایانی سخنان خود به میزان واردات استان اشاره داشت و گفت: واردات استان طی چهار ماهه ابتدایی سالجاری به ارزش تقریبی ۱۳ میلیون دلار و وزن ۶.۳ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۲۹.۷ درصد کاهش به لحاظ وزنی ۱۹۴.۴ درصد افزایش داشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز