تاکیدات استاندار خراسان شمالی در جلسه بررسی مشکلات شهرستان راز و جرگلان :

نگاه ویژه برای حل مشکلات ایجاد زیرساخت های آب و راه شهرستان راز و جرگلان / تایید مجوز از سوی وزارت نیرو برای افزایش سهمیه استان از آب های مرزی / استقرار بیمارستان با سازه سبک در راز و جرگلان با کمک نیروی زمینی ارتش

۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ۱۳:۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۲۸۸۴۶
نگاه ویژه برای حل مشکلات ایجاد زیرساخت های آب و راه شهرستان راز و جرگلان / تایید مجوز از سوی وزارت نیرو برای افزایش سهمیه استان از آب های مرزی / استقرار بیمارستان با سازه سبک در راز و جرگلان با کمک نیروی زمینی ارتش
در جلسه ای سه و نیم ساعته با حضور استاندار خراسان شمالی مسائل و مشکلات شهرستان راز و جرگلان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست گفت: ایجاد زیرساخت هایی مانند راه و آب برای توسعه شهرستان راز و جرگلان الزامی است چرا که بدون ایجاد این زیر ساخت ها هزینه اعتبار در سایر بخش ها بیهوده است.

شجاعی با صدور دستور تشکیل جلسه ای تخصصی با حضور سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرمانداری برای بررسی کارشناسی مشکلات ایجاد زیرساخت های آب شرب و راه در شهرستان راز و جرگلان، افزود: کوتاه شدن مسیر ارتباطی به مرکز استان از مطالبات مردم منطقه است که باید با بررسی دقیق و پیگیری از سطح ملی جهت تخصیص اعتبار و ارتقاء راه فرعی به اصلی برطرف شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورودم به استان موضوع آب های مرزی را دنبال کردم و مسئولان مختلف ملی جهت بازدید به استان آمدند و اعتراض مردم استان طی مکاتباتی مانند افزایش سهمیه استان در انتقال آب دریای عمان به شرق کشور را به سمع و نظر وزارت نیرو رساندم، گفت: وزارت نیرو با موضوع افزایش سهمیه استان از بهره برداری از آب های مرزی از ۱۶ به ۴۰ میلیون متر مکعب موافقت کرده است و اکنون برای انتقال این آب باید بخش خصوصی پای کار بیاید.

مسکن ایثارگران از دیگر دستورکارهای این نشست بود که شجاعی در این خصوص دستور داد: تا سه روز آینده اداره کل راه و شهرسازی استان زمین مورد نیاز را برای واگذاری به تعاونی مسکن ایثارگران جانمایی و مشخص کند و فرمانداری با کمک بنیاد شهید لیست افراد ایثارگر واجد شرایط را جمع بندی و ارائه کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در خصوص ساخت بیمارستان در شهرستان راز و جرگلان، گفت: با پیگیری های فراوان قرارگاه خاتم الانبیا برای ساخت بیمارستان پای کار آمده است و ماده ۲۳ اخذ و پروژه کلنگ زنی شده است و امیدواریم به زودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.

محمدعلی شجاعی افزود: در سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به استان موضوع ایجاد بیمارستان با سازه سبک و تجهیزات کامل پزشکی مطرح و موافقت شد تا پس از جانمایی زمین از سوی استان این کار اجرایی شود.

جمع بندی کمبودهای حوزه بهداشت و درمان به لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات و فضای مناسب و ارائه راهکار برای حل آن از دیگر دستورات شجاعی در این نشست بود.

تعریف طرح ویژه برای تسهیلات حوزه اشتغال با توجه به وجود مشکلات مربوط به ضمانت ها در شهرستان راز و جرگلان، استقرار باجه های بانکی مورد نیاز در شهرستان، تعریف طرح های ویژه بانوان، تعریف فضاهای ویژه برای فروش محصولات زنان راز و جرگلان در شهرستان و مرکز استان، ایجاد فضاهای ورزشی و کتابخانه در سه نقطه جدید در شهرستان متناسب با جمعیت منطقه، گازرسانی به واحدهای مسکونی خارج از حریم شهر و روستا، پیگیری از سطح ملی برای پرداخت سهمه سوخت مرزنشینان استان از دیگر مصوبات و تاکیدات شجاعی در این نشست بود.

گفتنی است در این جلسه 46 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مصوب و مقرر شد با بررسی کارشناسی تا دو شنبه هفته آینده مصوبات و اعتبارات نهایی و اعلام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز