استاندار خراسان شمالی تاکید کرد :

مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ملاک عمل برای تزریق واکسن

۱۴۰۰/۰۶/۲۱ - ۱۳:۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۲۴۱۵
مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ملاک عمل برای تزریق واکسن
استاندار خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که برگرفته از نظرات و پیشنهادات کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد این ستاد است باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین در بحث واکسیناسیون باشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اقدامات مثبت انجام شده در خراسان شمالی موجب شیب تند نزولی تعداد ابتلا، بستری و مرگ و میر بیماران شده است.

شجاعی با قدردانی از تلاش های کادر درمان و پای کار بودن تمامی اجزای حاکمیت نظام و رسانه ها در بحث مدیریت بیماری کرونا، گفت: نسبت به میانگین کشوری نسبت تعداد فوتی های به تعداد مبتلایان استان پایین تر است اما فوت حتی یک نفر از شهروندان قابل قبول نیست و باید با کار جمعی بیشتر این دغدغه را مدیریت کنیم.

شجاعی با اشاره به اعلام گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین مبنی بر تحویل افزون بر 370 هزار دُز واکسن به استان، افزود: از این تعداد بالغ بر 340 هزار دُز تزریق شده است و مابقی در نوبت تزریق هستند.

وی گفت: استان خراسان شمالی از همت دولت برای افزایش میزان واردات واکسن بی نصیب نبوده و سرعت واکسیناسیون در استان افزایش یافته است و بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین آمادگی لازم برای افزایش 3 برابری جهت  تزریق روزانه وجود دارد.

شجاعی افزود: مصوبات این ستاد در بحث واکسیناسیون باید ملاک عمل دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین باشد چرا که در برخی استان ها تزریق واکسن به سایر اقشار و گروه های سنی در حال انجام است و ما نباید از کشور عقب باشیم.

وی گفت: به 150 نفر سهمیه اعزامی استان به مراسم اربعین واکسن تزریق شده است و در صورت افزایش این سهمیه واکسن به افراد جدید تزریق خواهد شد.

شجاعی طرح عدم ارائه خدمات اجتماعی به افراد واکسن نزده را طرحی منطقی دانست و گفت: برخی افراد در استان برای تزریق دُز دوم واکسن خود مراجعه نکرده اند که باید لیست این افراد توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و اسفراین جمع بندی و به فرمانداران جهت ایجاد تمهیدات لازم ارائه شود.

تزریق واکسن برای برخی از اقشار جامعه از جمله مددکاران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهره مندی از منابع استانی برای حمایت از دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین تجهیزات و پیگیری از سطح ملی برای ورود واکسن برکت جهت تزریق دُز دوم از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز