ضرورت استاندارد سازی ، مقاوم سازی زیرساخت ها و سرمایه های ملی، مهمترین محور دومین نشست پدافند غیرعامل دادگستری کل استان

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۳:۴۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۳۴۹۱
دومین نشست کمیته پدافند غیرعامل دادگستری کل خراسان شمالی در سال جاری در حالی با حضور اعضاء این کمیته و به ریاست حجت الإسلام والمسلمین جعفری،رئیس کل دادگستری استان برگزار شد که ضرورت استاندارد سازی و مقاوم سازی زیرساخت ها و سرمایه های ملی از مهمترین محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این جلسه به شمار می رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت الإسلام والمسلمین جعفری مدیریت صحیح و بهنگام در مواقع  بحران را از جمله  ضرورت هایی برشمرد که می تواند با بکارگیری تدابیر بازدارنده و تمهیدات مراقبتی پیشگیرانه نقش مهمی در جلوگیری از مخاطرات و آسیب های تهدیدکننده ایفاء نماید.

وی تصریح کرد: یک مدیر موفق لازم است قبل از وقوع هر گونه حادثه غیرمترقبه ای با قدرت پیش بینی و اتخاذ تدابیر لازم از تبعات احتمالی آن رویداد پیشگیری کند و برای تحقق این امر باید ابتدا تمامی ابعاد و جوانب مختلف را با دقت مورد ارزیابی و سنجش قرار دهد و سپس با بکارگیری تدابیر لازم در مواقع بروز خطر به گونه ای عمل کند که بتواند شرایط را بطور مطلوب ساماندهی نماید و به این اعتبار هم سازمان متبوع خود را بدرستی در چرخه کار و فعالیت سازمانی مدیریت کند و نیز بتواند آن را در مقابل تهدیدها و خطرات عدیده مصونیت بخشد و از طرفی به نحوی اقدام کند که امور مردم اساسا متوقف و دچار اختلال نگردد.

وی افزود:انتظار می رود مسؤولین با قدرت و توان مدیریت دوراندیشانه و هوشیارانه و استفاده از سازوکارهای بازدارنده مساله پدافند غیر عامل را به معنای واقعی جدی بگیرند و در همه احوال و تحت هر شرایطی و از هر حیث آمادگی مضاعف داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین جعفری دامنه شمول مفاهیم و مصادیق بحران را وسیع و اعم از جنگ فیزیکی دانست خاطرنشان کرد: می توان با  تدارک و تمهید نیازمندی های اساسی از جمله  تقویت زیرساخت ها ، استفاده از نظرات کارشناسان خبره ، آموزش نیروی انسانی و بکارگیری ظرفیت ها و توانمندی های مختلف و نیز مهیا نمودن امکانات و تجهیزات لازم  وقوع هرگونه بحرانی را پیش بینی و از تبعات آن پیشگیری کرد و در این صورت است که   جامعه و منافع عمومی متحمل خسارات سنگین نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به مبانی قرآنی و دینی از جمله استناد  به آیه شریفه لا تلقوا بایدیکم الی التهلکه... جدی شمردن مساله پدافند غیر عامل را یک وظیفه شرعی و عقلی عنوان و بیان کرد: برای جلوگیری از هرگونه خسارت همه ملزم به رعایت مقررات هستند لذا مردم و مسؤولین باید در متن مناسبات زندگی فردی و اجتماعی خود به موضوع پیشگیری توجه و در اجرای سازوکارهای آن اهتمام جدی داشته باشند.

وی اظهار کرد:هر فردی باید در ارتقاء سطح معلومات و و دانش خود نسبت به نحوه اجرای تمهیدات پیش بینی شده در قالب پدافند غیرعامل بکوشد و آماده باشد تا با  ایمن سازی خود و  خانواده و  همچنین جامعه از گزند تهدیدات و آسیب ها رهایی یابد.

جعفری بیان کرد: اگر بی توجهی و رعایت نکردن قوانین و مقررات و نیز دستورالعمل های مربوطه در مواقع بروز بحران سبب شود فرد یا افرادی دچار آسیب یا  خسارات شوند بطوریکه مطابق انتظار هر شخص حقیقی یا حقوقی به ویژه مدیر یا مسؤولی عالمانه و عامدانه به وظایف خود عمل نکند می توان او را به علت تساهل و تسامح یا قصور و سهل انگاری در قبال جان،مال و سلامت  مردم مسؤول  دانست و آن فرد را  تحت  عنوان کسی که مرتکب ترک فعل شده  مورد تعقیب قضایی قرار داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز