کارآفرینی شیر زن خراسان شمالی با طرح جوراب‌بافی

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۱۴:۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۲۳۷۲۲۱
کارآفرینی شیر زن خراسان شمالی با طرح جوراب‌بافی
آهنگ زندگی بانوی کارآفرین خراسان شمالی با راه‌اندازی طرح جوراب‌بافی نواخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، زهرا کدبانوی نمونه از خطه سرسبز شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی است که 16 سال پیش همسرش را از دست داد و از همان سال‌ها تحت حمایت‌های کمیته امداد قرار گرفت.

او سال‌هاست که سرپرست خانواده است و تلاش کرده جای خالی پدر را برای 4 فرزند دخترش پر کند.

 وی می‌گوید: در تمام سال‌هایی که تحت حمایت کمیته امداد بودم به دنبال ایجاد شغل برای استقلال مالی خانواده‌ام بودم. برای همین وام دام‌پروری از امداد دریافت کردم و مشغول به کار شدم، اما نداشتن سرپرست باعث شد نتوانم در طرحم موفق شوم و تمام دام‌هایم را فروختم.

وی می‌افزاید: با این‌ وجود ناامید نشدم تا اینکه 4 سال پیش باراهنمایی یکی از امدادگران کمیته امداد راهی دوره آموزشی جوراب‌بافی شدم. پرداخت هزینه دوره آموزشی و تسهیلات قرض‌الحسنه توسط کمیته امداد باعث شد که امروز به یکی از تولیدکنندگان جوراب در این منطقه بدل شوم.

این بانوی کارآفرین وام 20 میلیون تومانی دریافت می‌کند و به‌این‌ترتیب با خرید دستگاه بافت جوراب می‌تواند کارگاهی کوچک در گوشه حیاطش راه‌اندازی کند و روزانه در آنجا مشغول به کار شود.

الان پس از 4 سال از شروع کار، کارگاهش را توسعه داده و انواع جوراب‌های مردانه، زنانه و بچه‌گانه تولید می‌کند.

وی در این کارگاه از وضعیت کسب‌وکار خود ابراز رضایت دارد.

همت، پشتکار و توانمندی این بانوی خراسان شمالی در این کارگاه کوچک تولیدی باعث شده با ایجاد اشتغال و تولید داخلی گام بزرگی در رونق تولید و توسعه اقتصادی استان برداشته شود و ماهانه دو میلیون تومان درآمدزایی خالص داشته باشد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز