۶۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۷/۱۰ - ۱۳:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۱۲۹۳
۶۰ درصد گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان واکسینه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:تاکنون بیش از 60 درصد گروه سنی بالای 18 سال، 35 درصد گروه سنی بین 15 تا 18 سال و 15 درصد گروه سنی بین 12 تا 15 سال در استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه آمار بستریان کرونا به زیر 300 بیمار رسیده است و درحال حاضر 280 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند. 

وی با بیان اینکه موارد مرگ و میر طی هفته گذشته بین 2 تا 4 فوتی متغیر بوده است، افزود: طی شبانه روز گذشته 4 بیمار به علت کرونا فوت کرده اند و 48 بیمار نیز بستری شده اند.

دکتر هاشمی با اشاره به این که عدد R به زیر یک درصد رسیده است، گفت: در حال حاضر وضعیت اپیدمی کرونا کنترل شده است ولی هنوز موارد بستری آنچنان که مورد انتظار است کاهش نیافته که امیدواریم با افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش موارد بستری باشیم.

وی درخصوص میزان واکسیناسیون در استان گفت: 70 درصد گروه سنی بالای 80 سال در استان واکسینه شده اند که نسبت به آمار کشوری پایین تر است ولی در گروه سنی بین 70 تا 80 و 60 تا 70 سال خوشبختانه نسبت به آمار کشوری بالاتر هستیم.

دکتر هاشمی اظهار داشت: طی مطالعات انجام شده درخصوص عوامل عدم تمایل تزیق واکسن در برخی مناطق استان، عواملی مانند ترس از عوارض واکسن، عدم اعتماد به واکسن، اخبار و اطلاعات نادرست و باور غلط استفاده از مواد مخدر در پیشگیری از ابتلا به کرونا از بیشترین عوامل گزارش شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز