دستاورد سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی؛

نظام سلامت در استان متحول شد

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۳:۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۵۲۳۸
نظام سلامت در استان متحول شد
معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که سفر مقام معظم رهبری به استان حوزه سلامت، بهداشت و درمان را متحول کرد، افزود: 30 پروژه حوزه بهداشت و درمان مصوب سفر رهبری به خراسان شمالی به بهره برداری رسیده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر «وفایی» گفت: بیش از 862 میلیارد ریال اعتبار جهت احداث و بهره برداری به پروژه های اختصاص یافته است.

وی افزود: تکمیل بیمارستان 285 تختخوابی امام رضا (ع)، احداث و تجهیز دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی، احداث و تجهیز مرکز تشخیص سرطان، احداث و تجهیز کلینیک تخصصی، احداث و تجهیز بخش جراحی قلب باز، احداث پایگاه بهداشتی درمانی شهری امام علی (ع)،احداث پایگاه های بهداشتی درمانی شهری علیا، شرق سپاه، شهید کامیاب و امام هادی و احداث پایگاه های بهداشتی درمانی روستایی کلاته ابریشم، دراقانلو در شهرستان بجنورد انجام شده است.

وی با بیان این که 2 پایگاه اورژانس شهری نیز از محل سفر رهبری در این شهرستان احداث و به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: پایگاه های اورژانس جاده ای قلعه جق و حصار گرمخان بجنورد و پایگاه ستاد هدایت استان نیز در این شهرستان به بهره برداری رسیده اند.

وی با اشاره به احداث پایگاه های بهداشتی درمانی در شیروان، اعلام کرد: در این شهرستان پایگاه بهداشتی درمانی شهری و پایگاه بهداشتی درمانی روستای کارخانه قند شیروان به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یک پایگاه اورژانس شهری نیز در شیروان احداث شده است.

به گفته دکتر «وفایی» احداث مراکز بهداشتی درمانی روستایی کشک آباد، بیارکرد و احداث پایگاه های اورژانس جاده ای گرماب و مهمانک در شهرستان مانه سملقان انجام شده است. 

احداث و بهره بهردری از پایگاه اورژانس جاده چهاربید جاجرم و پایگاه اورژانس شهری این شهرستان، احداث پایگاه اورژانس شهری راز در رازوجرگلان و احداث مرکز بهداشتی درمانی روستایی ینگه قلعه فاروج از دیگر پروژه های مصوب سفر رهبری است که این مسئول در دانشگاه علوم پرشکی استان به آن ها اشاره و اعلام می کند: تمام پروژه های نام برده دارای 100 درصد پیشرفت فیزیکی هستند و به بهره برداری رسیده اند.

وی با بیان این که خرید تجهیزات پزشکی بیمارستانهای استان نیز از مصوبات سفر بوده و کاملا انجام شده است، گفت: احداث و تجهیز دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی دارای 25 درصد پیشرفت فیزیکی است، پایگاه اورژانس شهری گرمه با جانمایی زمین اکنون دارای پیشرفت فیزیکی قابل قبولی است و امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پایگاه اورژانس جاده ای پیش قلعه مانه و سملقان نیز دارای اعتبارات استانی است که هنوز این اعتبار به پروژه اختصاص نیافته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز