مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی تأکید کرد:

تحویل واحدهای در حال ساخت مددجویان زلزله‌زده تا نیمه آبان ماه امسال

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۱۳:۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۵۲۴۵
تحویل واحدهای در حال ساخت مددجویان زلزله‌زده تا نیمه آبان ماه امسال
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی به تسریع ساخت و تحویل منازل مددجویان زلزله استان تا نیمه آبان ماه سال جاری تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد در شورای اداری این نهاد که با حضور معاونین وادارات سطح استان با محوریت بررسی برنامه‌های حوزه اشتغال، مسکن، فرهنگی و فناوری و اطلاعات برگزار شد نسبت به تسریع ساخت و تحویل واحدهای مددجویان زلزله‌زده استان در شهرهای گرمه و جاجرم و مانه و سملقان تا نیمه آبان ماه امسال تأکید کرد.

وی تعداد واحدهای در حال احداث برای مددجویان زلزله زده را 105 مورد اعلام کرد و گفت:  59 واحد مسکونی مددجویانی که در چادر ساکن بودند تا نیمه آبان ماه به آنان تحویل داده می‌شود.

الهی راد در ادامه به تحویل 12 واحد در حال احداث ویژه ایتام با همکاری خیران اشاره کرد و گفت: این واحدها نیز تا پایان مهرماه به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در ادامه به برگزاری اختتامیه پویش ایران مهربان در آبان ماه اشاره کرد و گفت: این پویش از سال گذشته به‌منظور کمک به ایتام آغاز شد و طی روزهای آتی نیز اختتامیه آن برگزار می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت دانش آموزان در جهت کمک به ایتام را امری مهم دانست و افزود: درس‌نامه آموزشی با همین محور طراحی‌شده که به‌زودی از طریق بستر شبکه شاد با همکاری معلمان خیر به دانش آموزان ارائه می‌شود.

الهی راد در ادامه به تدوین و اجرای برنامه نیازسنجی خانوارهای تحت حمایت در استان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر حوزه‌های زیرمجموعه در اجرای این طرح مهم و حساس در ثبت اطلاعات و داده‌ها شد.

وی در حوزه اشتغال نیز اهمیت تعامل با بانک‌ها را امری مهم در جذب تسهیلات بانکی و کمک به اشتغال محرومان عنوان کرد و خواستار توجه ویژه روسای کمیته امداد سطح استان در دیدارها و تعاملات با مدیران بانک‌های استان شد.

وی به تنوع برنامه‌های مسکن در سرفصل‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بحث تزریق اعتبارات، یکی از مسائل است که تاکنون باعث کندی روند اجرای پروژه‌های ساخت مسکن شده است؛ در این زمینه باید رایزنی با مرکز و استفاده از ظرفیت خیران موردتوجه باشد.

وی همچنین توجه به امداد هوشمند و کارآمد را از وظایف مهم حوزه فناوری و اطلاعات برشمرد و خواستار تسریع در اجرای این طرح در اجرای برنامه‌های زیر بنایی امداد شد.

الهی راد به اجرای ستادهای چهارگانه در شهرستان‌های استان تأکید و خاطرنشان کرد: توجه به اجرای ستادهای چهارگانه قطعاً خروجی مثبتی در کنترل فرآیند آسیب‌ها در حوزه اداری خواهد داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز