در جلسه ستاد استانی کرونا مطرح شد؛

عبور واکسیناسیون گروه سنی ۱۸ سال به بالا از مرز ۷۲ درصد

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۴:۳۵:۳۰
کد خبر: ۱۲۴۷۴۶۱
عبور واکسیناسیون گروه سنی ۱۸ سال به بالا از مرز ۷۲ درصد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از واکسینه شدن بیش از 72 درصد جمعیت بالای 18 سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر هاشمی گفت: 70 درصد جمعیت هدف بین 12 تا 18 سال هم واکسینه شده اند که خوشبختانه در این گروه سنی جز استان های پیشرو هستیم.   

وی با اشاره به این که آمار بیماران کرونایی در هفته گذشته هم روند کاهشی  داشته است، ادامه داد: هم اینک  182 نفر دارای علائم کووید 19 بستری در بیمارستان ها  بستری هستند.

وی از شناسایی و بستری 26 بیمارجدید دارای علائم کووید 19 خبر داد و اضافه کرد: 

متاسفانه طی 24 ساعت تا  منتهی به ظهر امروز (24 مهرماه)  دو نفر از هم استانی های عزیز به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: خوشبختانه عدد  R همچنان زیر یک و نشان دهنده  کنترل بیماری است.

 دکتر سید احمد هاشمی افزود:  طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده  شهرستان  راز وجرگلان آبی، بجنورد،اسفراین و شیروان نارنجی وبقیه شهرهای استان در وضعیت زرد هستند. 

وی گفت: خوشبختانه واکسن به اندازه کافی در استان وجود دارد و درصد  واکسیناسیون انجام شده در نوبت اول و دوم همچنان در حال افزایش است.

وی یاد آور شد: تعدادی از افراد بالای 18 سال واجد شرایط از زدن واکسن در مناطق روستایی و شهری همچنان خودداری می کنند  که راهکارهای لازم برای ترغیب آنان به واکسن زدن همچنان در حال انجام است.   

وی با اشاره به این که در گروه سنی 12 تا 18 سال  افرادی وجود دارد که در    واحدهای  صنعتی و کارگاه ها مشغول به کارند، بیان کرد: با تدابیری که برای واکسیناسیون اصناف و... در نظر گرفته شده است به طور حتم این گروه هم وارد چرخه واکسیناسیون خواهند شد.   

وی با ابراز نگرانی از کم رنگ شدن فاصله گذاری اجتماعی و استفاده کمتر از ماسک گفت:متاسفانه بعد از محرم وصفر مسافرت ها و برگزاری مراسم بیشتر شده است  که نگرانی از افزایش آمار در آینده را بیشتر می کند.   

وی خواستار نظارت بر فعالیت تالارها در این ایام شد تا قبل از شیوع بیشتر بیماری کرونا اقدامات پیشگرانه مثبتی انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز