آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

زیرساخت های بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی باید تقویت شود

۱۴۰۰/۰۸/۰۹ - ۱۳:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۲۵۴۴۰۲
زیرساخت های بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی باید تقویت شود
نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان ،مانه و سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: زیرساخت های بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی با توجه به نوپا بودن در بخش درمان و بهداشت باید بیشتر از گذشته تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید محمد پاکمهر افزود: ساده ترین چالش ها در نظام سلامت در خراسان شمالی در برخی از بخش های مقابله با کرونا را تا حدودی پشت سر گذاشته ایم، اما هم چنان باید برای جذب اعتبارات و تجهیزات در این حوزه تلاش کنیم تا به حد مطلوب برسیم.

وی با اشاره به این که باید بسترهای لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان و به خصوص مناطق محروم  استان فراهم  کنیم، ادامه داد: زیر ساخت ها را باید تقویت کنیم، اگر به فکر این باشیم که کرونا با واکسن تمام می شود بازنده خواهیم شد. 

وی اظهار داشت: دوران کرونا فرمانده جنگ می طلبد و این فرمانده شجاعت می خواهد، هم اکنون بعد از دکتر هاشمی، دکتر پور نقی وارد میدان جنگ شده است و این که دکتر پور نقی را  تنها  بگذاریم  اشتباه است، من به عنوان همکار هدفم خدمت است و فرقی نمی کند این رسالت برعهده کیست همه باید متحد باشیم تا بیماری که دارای میزان سرایت بالای است را  کنترل کنیم.

نماینده مردم بجنورد،راز و جرگلان، مانه و سملقان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مقابله با کرونا همدلی، انسجام و اتحاد می طلبد تا بتوانیم استان و کشور خودمان را با تجهیزات کافی برای مقابله با کرونا آماده تر کنیم.

سید محمد پاکمهر ادامه داد: با تلاش های انجام شده  بیمارستان های استان  خراسان شمالی به 8 دستگاه اکسیژن ساز سنترال مجهز شدند.

وی با اشاره به این که باید با تلاش وپیگیری های خستگی ناپذیر وارد جنگ با کرونا شد، تصریح کرد: همه بیمارستان ها به جز یک بیمارستان به دستگاه سی تی اسکن مجهز شده است.

وی ادامه داد: بیماران بیمارستان پورسینای َآشخانه و بیماران جاجرم دیگر نیازی نیست به شهرستان های  جای دیگر مراجعه  کندو خدمات مورد نیاز بیماران در همان بیمارستان ارایه می شود.

وی گفت:  استان ما هنوز یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری و یک سنگ شکن ندارد و بیماران باید به خراسان رضوی مراجعه کنند.

وی افزود:  ما شهرستانی در خراسان شمالی داریم که با 120 کیلومتر مسافت  هنوز یک مرکز درمانی ندارد.

وی بیان کرد: با این کمبودها چطور می توانیم  کرونا را مدیریت کنیم؟ اما به لطف الهی بخشی از کمبودها  برطرف  و بسترها و زیر ساخت ها  برطرف شده است اما  تیم  دکتر پور نقی باید تلاش کند تا  اتفاقات بهتری در بخش بهداشتی  و درمانی استان بیفتد.

وی یاد آور شد: استان های کم برخوردار همیشه  کم برخوردار هستند و استان ها برخوردار هم همیش برخوردار؟ اقای رحیم نیا اگر گزارش دقیقی دارید بگویید از یک میلیارد  یورویی که سازمان برنامه وبودجه در اختیار بهداشت و درمان قرار دادند چه میزان سهم خراسان شمالی است؟ که البته کم تریم مبلغ برای خراسان شمالی است

وی بیان کرد: تنها دانشگاه علوم پزشکی درکشور هستیم که در خانه بهداشت 45 سال  گذشته ساکن هستیم و از کل اعتبار از یک میلیارد یورو فقط 114 میلیارد تومان به ما داده شد که مقایسه با استان های دیگر این اعتبارکم است و باید جبران شود.

وی اضافه کرد: اگر می خواهیم بیمارستان  امام رضا (ع) را به مرکز فرهنگی، تجاری و گردشگری تبدیل کنیم حتما باید جایگزینی داشته باشد.

وی افزود: کارها در این حوزه باید با تدبیر و برنامه ریزی باشد و با شعار نمی شود به عنوان نمونه برای جایگزین بیمارستان بنت الهدی و بیمارستان امام رضا باید بیمارستان 500 تخت خوابی با ردیف ملی ایجاد کنیم .

وی  از زحمات و ایثارگرهای مجموعه مدافعان سلامت در استان قدردانی کرد وگفت: به دکتر هاشمی خدا قوت می گوییم و از تلاش های شبانه روزی او تشکر می کنیم و به سرپرست جدید که برای مدیریت بحران وارد کار شدند تبریک می گوییم.

وی افزود: افتخاری نصیب دکتر پور نقی شد که در استان خراسان شمالی با کم و کاستی هایی فراوانی که وجود دارد با شجاعت، عشق و دل به خدمت  وارد میدان شدند.

وی خطاب به دکتر هاشمی گفت: در واقع گذراندن 5 پیک در شرایط عادی اشکالی نداشت، اما شرایط، شرایط خاصی بود، کرونا فقط سلامت را هدف قرار نداده بود و خسارات و مشکلات زیادی را در بخش های اقتصادی و... بوجود آورد.

وی تصریح کرد: عده ای تصور کردند که اگر واکسن بزنند دیگر مبتلا نمی شوند، اما این طور نیست بازهم مبتلا می شوند و مصمون سازی راجب  این ویروس پیچیده است وهم چنان باید مراقبت کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز