دستور اتمام ۱۴۳ واحد زلزله زده تا پایان ماه صادر شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ - ۱۳:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۲۵۷۱۷۵
دستور اتمام ۱۴۳ واحد زلزله زده تا پایان ماه صادر شد
استاندار خراسان شمالی در جلسه بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده استان گفت: تا ۲۵ آبان ماه سالجاری باید ساخت ۱۴۳ واحد مسکونی که به تشخیص ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان امکان سکونت ندارند به اتمام برسد و افراد ساکن شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این جلسه گفت: امکان اسکان در 143 واحد مسکونی از تعداد کل واحدهای تخریبی زلزله زده استان وجود ندارد که برنامه ریزی استان اتمام ساخت این واحدها تا پایان آبان ماه بوده است که برای تحقق این هدف باید تمامی امکانات و اعتبارات مورد نیاز به کار گرفته شود.

شجاعی گفت: از این تعداد 142 واحد در مرحله سقف زنی قرار دارد و باید با انسجام و همکاری همه جانبه تمامی متولیان امر هدف گذاری استان محقق شود.

وی خطاب به فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل تاکید کرد: روند بازسازی این 143 واحد از سوی بنیاد مسکن در اختیار بانک ها و فرمانداران قرار بگیرد تا با اعلام مهلت 48 ساعته انعقاد قرارداد متقاضیان جامانده با بانک ها تمام شود. شجاعی با تاکید بر اینکه تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان تنها باید در بازسازی واحدهای مسکونی هزینه شود، افزود: برخی از متقاضیان بخشی از کارها را خود برعهده گرفته اند و متوجه برنامه زمان بندی استان نیستند که باید با ورود فرمانداران این موضوع به آنان یادآوری شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به دستورات ویژه معاون اول رئیس جمهوری برای زلزله زدگان استان، افزود: احداث و تعمیر محل نگهداری دام و طیور، ساخت مدرسه، تعمیر تکمیل خط انتقال آب، ترمیم و بهسازی راه های روستایی و عشایری و... از جمله مزایای این بسته ابلاغ شده برای جبران خسارت زلزله زدگان استان است که باید به خوبی در استان اجرایی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز