دو دلیل عادی انگاری ها در جامعه

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۱۱:۳۶:۱۳
کد خبر: ۱۲۵۹۱۹۵
دو دلیل عادی انگاری ها در جامعه
اپیدمیولوژیست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که چرا جامعه دچار عادی انگاری شده است با اشاره به دو دلیل عمده آن ها را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر «حمید رضا شرکاء» گفت: یکی از دلایل رواج عادی انگاری ها در جامعه، انجام واکسیناسیون عمومی است.

وی با بیان این که بیش از 84 درصد مردم استان در حال حاضر نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، افزود: اکنون مردم انتظار دارند با تزریق واکسن کرونا بیمار نشوند و متاسفانه به این باور رسیده اند که واکسن کرونا مانع ابتلا به بیماری می شود و این امر موجب کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی شده است.

وی ادامه داد: اما تمام متون علمی می گویند که واکسن بستری شدن به دلیل ابتلا به شکل شدید بیماری  و مرگ و میر ناشی از بیماری را کاهش می دهد و احتمال این که فرد بیمار شود همچنان وجود دارد.

دکتر«شرکاء» با اشاره به این که در هفته گذشته آمار کسانی که علائم مشکوک داشته اند و به مراکز بهداشتی مراجعه کرده اند افزایش یافته است، تاکید کرد: این افراد یا واکسینه نشده اند و یا واکسینه شده اند و شیوه نامه ها را رعایت نکرده اند.

وی با بیان این که اعلام رنگ بندی های کرونایی از سوی وزارت بهداشت هم یکی دیگر از دلایل است، افزود: اکنون با تغییر رنگ قرمز کرونا به زرد و نارنجی در استان، مردم تصور می کنند در خطر کمتری هستند در حالی که هر زمان در وضعیت مشابهی قرار داشته ایم به سرعت به سمت موج جدید رفته ایم و دوباره رنگ وضعیت اعلام خطر کرونا در استان قرمز شده است.

وی تاکید کرد: راه کار برون رفت از بحران کرونا، پوشش گسترده واکسیناسیون و رعایت مستمر شیوه نامه های بهداشتی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز