معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

تمامی داوطلبان دوره انتقال سوادآموزی در خراسان شمالی ثبت نام شدند

۱۴۰۰/۰۸/۲۲ - ۱۲:۵۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۶۰۳۷۶
تمامی داوطلبان دوره انتقال سوادآموزی در خراسان شمالی ثبت نام شدند
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در مجموع امسال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال سوادآموزی تعهد شده بود که تمامی آنها ثبت نام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی صالحی اظهار داشت: آموزش چهار هزار و ۵۲۰ نفر در دوره سوادآموزی، یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در دوره تحکیم امسال در استان  هدفگذاری شده‌ است.

دوره انتقال ، دوره‌ای است که فرصت ادامه‌ تحصیل برای کسانی که دوره سواد‎آموزی را گذرانده‌اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش‌و پرورش رسمی هستند، فراهم می‌سازد.

وی افزود: تاکنون در دوره تحکیم ۳۴ درصد، دوره سواد آموزی ۱۴ درصد و دوره انتقال ۱۰۰ درصد محقق شده است.

وی با بیان اینکه  سال گذشته ۱۰ مرکز سوادآموزی در استان فعال بود گفت: امسال یک مرکز حرفه ای سوادآموزی افزوده شد که بطور میانگین ۵۰ نفر در آن مهارت های حرفه ای  از جمله کامپیوتر، خیاطی،حقوق شهروندی، جلوگیری از خشونت و همسرداری آموزش می‌بینند. 

وی افزود: در مجموع ۲۰ تا ۳۰ مهارت در مراکز سوادآموزی این استان وجود دارد که باتوجه به درخواست و نیاز مراکز این مهارت ها آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سواد آموزان در مجموع  بیش از سه هزار  ساعت در این مراکز مهارت حرفه‌ای می‌بینند.

صالحی در خصوص برگزاری کلاس‌های سوادآموزی گفت: این کلاس ها به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد از سن ۱۰ تا ۴۹ سال اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷درصد رسیده است.

صالحی اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌ بودند.

وی افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دادند.

وی با اشاره به  اینکه بیشترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال بودند گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶درصد  دیگر نیز در مناطق روستایی بودند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز