طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم خراسان شمالی به اجرا درمی‌آید

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۳:۵۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۷۰۰۱۸
طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم خراسان شمالی به اجرا درمی‌آید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای طرح آموزش رایگان هنر در مناطق محروم، کمتر توسعه‌ یافته و مرزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «حسین فرخنده» گفت: این طرح در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، طرح آموزش رایگان رشته های مختلف هنری در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی برگزار می‌شود.

وی به شرایط اجرای این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تمامی برنامه‌های مرتبط با طرح بدون دریافت هزینه و کاملاً رایگان است و در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش مبنای توسعه فرهنگی، هنری استان است، یادآور شد: در این طرح هم از ظرفیت مدرسان استان و هم اساتید برجسته هنری کشور برای آموزش رایگان به متقاضیان و علاقه مندان به هنر در مناطق محروم بکارگیری می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان این که برنامه‌ آموزشی بر اساس نوع رشته و تعداد متقاضی به صورت حضوری و یا آموزش از راه دور (آنلاین) خواهد بود اضافه کرد: جاماندگان از ادامه تحصیل در دوره متوسطه با شرکت در این دوره ها و پس از کسب مهارت لازم می توانند در آزمون های ادواری ثبت نام و شرکت نموده و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی دریافت نمایند و جهت اخذ دیپلم کار و دانش به وزارت آموزش و پرورش ارائه نمایند.

«فرخنده» بیان کرد: علاقه‌مندان در مناطق محروم، کمتر توسعه‌یافته و مرزی می‌توانند با مراجعه به سامانه amoozesh.azmoonehonar.ir نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌های پیشنهادی اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی از نیمه دوم آذرماه در استان آغاز خواهد شد، افزود: برای تمامی شرکت‌کنندگان در پایان دوره گواهی شرکت صادر می‌شود.

این طرح در نخستین اقدام، در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز