وزیر کشور: برنامه جامع پیشرفت استان خراسان شمالی تدوین شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۵ - ۱۲:۴۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۰۴۳۷
وزیر کشور: برنامه جامع پیشرفت استان خراسان شمالی تدوین شود
وزیر کشور گفت : برنامه جامع پیشرفت استان خراسان شمالی بعنوان چراغ راه این استان و دستور کار دولت سیزدهم و مبنای تخصیص بودجه، تدوین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد وحیدی صبح امروز در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان شمالی افزود : با تدوین برنامه جامع ، نیازهای استان احصا و مورد پیگیری و تصمیم گیری قرار گیرد تا بدین طریق صاحبان فکر و اندیشه بتوانند طرح های خود را عملیاتی کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه فوق باید با محوریت سرمایه انسانی باشد ، تصریح کرد : با محوریت حرکت همه جانبه در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی در تمام امور باید این برنامه تدوین شود‌ .

وحیدی با بیان اینکه استان خراسان شمالی دارای کمبودهای مختلف است، افزود: خراسان شمالی از ظرفیت های فراوان و مختلفی نیز برخوردار است که باید به اجرا در بیاید و شکوفا شود.

وی تعدد اقوام و فرهنگ ها را از داشته های مهم استان خراسان شمالی ذکر کرد و گفت :دولت سیزدهم وظیفه خود می داند که با تمام ظرفیت به دنبال حل تک تک مسائل کلی و جزئی استان باشد.

وزیر کشور خاطر نشان کرد:مسئله سبک زندگی ایرانی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری برای اولین بار در استان خراسان شمالی مطرح و اعلام شد که آسیب اجتماعی از خطرناک ترین تهدیدات است و باید با جدیت به آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان پرداخته شود.

وحیدی ، آحاد جامعه و تک تک افراد جامعه را نسبت به حل مسائل و مشکلات مسئول دانست و گفت :الگوی مشارکت مردم برای توسعه و پیشرفت استان باید بر اساس ظرفیت ها و داشته های استان مشخص باشد و بستر حضور مردم در حرکت های مختلف توسعه ای فراهم شود .

وی افزود : اگر مکانیزم ها و بروکراسی های اداری به گونه ای باشد که مردم متصور شوند در مسیر حرکت و توسعه کشور نقشی ندارند بزرگترین خطر راهبردی است.

وی تصریح کرد : در مدت سه ماهه خدمتم در منصب وزیر کشور متوجه شده ام محمدعلی شجاعی با جدیت پیگیر امور استان خراسان شمالی بود .

وحیدی با تاکید بر اینکه باید بدانیم مسئولیت ها فقط استانی نیست، گفت: مسئولیت تک تک ما ملی، منطقه ای و جهانی است و نباید تنها به مسائل شخصی محدود شویم.

وی افزود: امروز شناخت مردم ایران از وضعیت محیط ملی، منطقه ای و جهانی کم نظیر و بی نظیر است که این به واسطه احساس مسئولیت آنان نسبت به مباحث جهانی است و نشان دهنده رشد و بالندگی سرمایه انسانی نظام جمهوری اسلامی است.

وحیدی، مبنای رشد و بالندگی در نظام جمهوری اسلامی را انسان محور دانست و افزود: موانع حرکت نیروی انسانی در کشور باید برداشته شود بدین منظوز در گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری توجه به نیروی انسانی متعهد و آگاه در سطوح مختلف نقطه کلیدی برای حرکت است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز