دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی بهمن ماه برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۱۳:۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۱۴۶۹
دومین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی بهمن ماه برگزار می شود
معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از برگزاری دومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان همزمان با هفتمین دوره جایزه فیروزه در بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «رضا رضایی» از برگزاری دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در استان خبر داد و گفت: شناخت عمیق‌تر بوم فرهنگ و ظرفیت های موجود در آن، کاربردی کردن بوم فرهنگ برای انسان امروزی، رونق کسب و کارهای فرهنگی با اتکا به ظرفیت های بومی و کمک به شناسایی بازارهای پنهان در حیطه محصولات و خدمات فرهنگی‌بومی، از اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

وی با تأکید بر اینکه تمامی آثار شرکت کننده در جشنواره ملزم به توجه و استفاده از بوم‌فرهنگ خراسان شمالی با نگاهی امروزی است، موضوعات این جشنواره را در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» معرفی کرد.
وی در توضیح کامل موضوعات این جشنواره با بیان اینکه بخش نوشت افزار شامل دفترچه و دفتر، تقویم و سررسید، ابزارهای نوشتاری، وسائل کمک آموزشی، کتاب های مصور بر اساس شعر و داستان های بومی و کیف و جامدادی می شود، بیان کرد: سوغات فرهنگی و شیوه ارائه سوغات فرهنگی، تهیه و تنظیم آلبوم های تصویری ظرفیت های فرهنگی موجود در استان و ساخت هدایای تبلیغاتی هم موضوعات بخش هدایای فرهنگی را شامل می شود.
معاون امور فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بخش عروسک را شامل طراحی و تولید عروسک های بومی معرفی و تأکید کرد: برای تمام آثاری که در مسیر تولید از مصالح بازیافتی بهره برده باشند، امتیاز ویژه در نظر گرفته می شود.
رضایی با بیان اینکه شرکت در تمام بخش ها بلامانع بوده و هر شرکت کننده می تواند در بخش های مختلف بدون محدودیت تعداد اثر شرکت کند، اظهارکرد: شرکت کنندگان می توانند محصولات یا خدمات را به صورت خلاقانه در بخش های موجود ارائه دهند.
وی خاطرنشان کرد: برای تمامی برگزیدگان در بخش های مختلف جشنواره، مجوز مشاغل خانگی مرتبط با محصول و یا خدمات ارائه شده از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا 25 دی ماه سال جاری فرصت ارسال آثار را دارند، داوری آثار را دوم بهمن ماه و برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان را هفتم بهمن ماه اعلام کرد.
رضایی، جوایز برگزیدگان اول هر بخش را بیست و پنج میلیون ریال، برگزیدگان دوم هر بخش را بیست میلیون ریال و برگزیدگان سوم هر بخش را پانزده میلیون ریال ذکر کرد و گفت: در هر بخش از دو اثر هم تقدیر می شود.
 گفتنی است جایزه فیروزه با هدف حمایت و گفتمان سازی مصرف و تولید فرهنگی برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز