مشارکت حوزه علمیه و کمیته امداد در اجرای طرح ۳۱۳ به‌منظور خدمت‌رسانی به محرومان روستایی

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۱۳:۰۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۷۳۳۸۹
مشارکت حوزه علمیه و کمیته امداد در اجرای طرح ۳۱۳ به‌منظور خدمت‌رسانی به محرومان روستایی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون طرح ۳۱۳ با همکاری حوزه علمیه در جهت خدمت به نیازمندان مناطق روستایی استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه این همکاری در قالب طرح ۳۱۳ به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون و حوزه‌های علمیه در حال انجام است اظهار کرد: این طرح باهدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیون با خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد انجام می‌شود.

وی شمار روحانیون فعال در این طرح را ۷ نفر اعلام کرد و گفت: این عزیزان در روستاهای مستقر خود در حال شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات متناسب به این خانوارها هستند.

الهی راد با یادآوری اینکه این طرح به‌صورت پایلوت کشوری در شهرستان‌های شیروان، بجنورد و مانه و سملقان در حال اجرا است، اظهار کرد: در این طرح روحانیون پیگیر مسائل و مشکلات نیازمندان بوده و برای رسیدن این خانواده‌ها به توانمندی در بخش‌های مختلف تلاش می‌کنند.

وی به گزارشی از مراحل ابتدایی اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: تاکنون از طریق اجرای این طرح ۱۴ مورد مسائل تعارضات خانوادگی و پیشگیری از طلاق ارائه‌شده است و اهدای ۴۱ بسته لوازم‌التحریر ۱۷۴ بسته غذایی باهم افزایی خیران از سایر فعالیت این روحانیون بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری این روحانیون یک مرکز نیکوکاری متناسب با اهداف طرح نیز در استان تشکیل‌شده است.

 

انتهای پیام

 

 

نظر شما