بررسی مشکلات گلستان شهر در پنجمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۳:۵۱:۵۴
کد خبر: ۱۲۷۵۸۰۰
پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان شمالی در سال 1400 به ریاست حجت الاسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،  بررسی مشکلات مبتلابه گلستان شهر بجنورد در حوزه های مختلف بعنوان دستور کار این نشست  به شمار می رفت که طی آن مهمترین راهکارها و سازوکارهای اجرایی به منظور برون رفت از وضعیت موجود، مورد بررسی،بحث،تبادل نظر و گفتگو  قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه  فخرانی، معاون مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از آخرین وضعیت و  مهمترین مسائل و مشکلات مبتلابه گلستان شهر بجنورد، تعهدات ، تکالیف و وظایف دستگاه های مختلف را در این خصوص خاطرنشان کرد.

رئیس کل دادگستری استان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه به ایرادات و نواقص گلستان شهر در حوزه های زیرساختی اشاره و بیان کرد:گلستان شهر با توجه به بافت جمعیتی آن در ابعاد مختلف از جمله از جهات عمرانی، فرهنگی،اجتماعی و اقتصادی مشکلات فراوانی دارد و وجود همین زیرساخت های مشکل آفرین است که می تواند تبعات بسیار منفی بر مناسبات بین افراد و معادلات جامعه شهری در پی داشته باشد، لذا  باید به گونه ای تدبیر شود که با مشارکت همه جانبه همه دستگاه های مسؤول و بکارگیری سیاست ها و  برنامه های پیشگیرانه و بازدارنده  از آثار و پیامدهای مخرب جلوگیری گردد.

حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده با اشاره به ضرورت  اجرای برنامه های مورد نظر طی زمان بندی معین جهت عملیاتی نمودن مصوبات پیش بینی شده برای رفع مشکلات گلستان شهر اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده و گزارش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان میزان جرائم و آسیب های اجتماعی در گلستان شهر  با در نظر گرفتن مؤلفه های جمعیتی در مقایسه با دیگر مناطق و شهرستان های استان بسیار بیشتر است و این مسأله جای بسی تأمل دارد و برای ساماندهی وضعیت فعلی و رفع مشکلات موجود، اقدامات بسیار جدی و اساسی را طلب می کند که این برنامه ها حسب مورد باید به همت مسؤولین ذی ربط و با پیگیری دستگاه های نظارتی حسب مورد در زمان بندی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرایی شود.

وی تصریح کرد: جمعیت گلستان شهر در مقام مقایسه، از برخی شهرستان های استان بیشتر است و به نظر می رسد امکانات و زیرساخت های مختلف آن از جمله در ابعاد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی  متناسب با وضع موجود نیست و همین امر نگرانی های بسیار جدی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

مقام عالی قضایی استان با اشاره به مصوبات این جلسه خاطرنشان کرد: گلستان شهر داخل در محدوده قانونی شهر بجنورد می باشد. لذا ضرورت دارد زیرساخت های آن در حوزه های مختلف اصلاح شود و به همین منظور مقرر شد  اشکالات فنی و مهندسی در حوزه زیرساخت ها مرتفع شود.

وی در تبیین جزئیات این مطلب افزود: حذف نقاط حادثه خیز،توسعه راه ها و ترمیم جاده ها و آسفالت خیابان ها،تأمین روشنایی و خط کشی معابر، نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تخصیص و متناسب سازی میزان بودجه و اعتبارات  لازم و افزایش سرانه های شهری در حوزه های آموزشی وفرهنگی،  از جمله مقررات و تصمیمات  این جلسه بود.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همچنین  از اجرای  برنامه عملیاتی هدایت آبهای حوزه آبریز ارتفاعات بالادست گلستان شهر، پرکاری و آسفالت معابر حفاری شده، ارتقاء خدمات درمانی با احداث بیمارستان 126 تخت خوابی طی زمانبندی  مشخص ، ایجاد فضاهای آموزشی و  صدور مجوز احداث نانوایی جدید متناسب با ظرفیت های موجود بعنوان دیگر مصوبات این جلسه را یاد کرد.

*هشدار دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به مصادیق ترک فعل مدیران نسبت به وظایف قانونی

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این نشست با اشاره به اصل 156 قانون اساسی به تکالیف و مأموریت های قوه قضائیه در ابعاد مختلف از جمله در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و جایگاه دادستان بعنوان مدعی العموم در پیگیری مطالبات عمومی شهروندان اشاره و با بیان اینکه پیگیری و رفع مشکلات مبتلابه گلستان شهر یک خواست و مطالبه بسیار جدی از سوی افکار عمومی است ، بر ضرورت صیانت از حقوق عامه بعنوان رسالت ذاتی دستگاه قضایی تأکید کرد.

سید جواد ایلالی، با بیان اینکه دستگاه قضایی با  اتکاء به مبانی قانونی، با مصادیق ترک فعل مدیران بطور قاطع  برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: دادستان بعنوان مدعی العموم اجازه نخواهد داد یک مدیر یا مسؤول با قصور، اهمال و یا سهل انگاری در ایفای وظایف قانونی خود، حقوق شهروندان را تضییع کند.

وی اظهار کرد:دستگاه قضایی با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در اجرای مأموریت های قانونی خود کوتاهی نمایند با قاطعیت برخورد می کند و بطور یقین بدون اغماض و مماشات  برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز