از شب‌کاری تا کارفرمایی بانوی اسفراینی

۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۴:۰۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۷۵۸۱۹
از شب‌کاری تا کارفرمایی بانوی اسفراینی
این روزها بسیارند بانوان سرپرست خانواری که به‌رغم مشکلات زندگی با تکیه‌بر نیروی اراده توانسته‌اند زندگی خود را بر پایه اصول و ارزش‌ها بنا کنند و با راه‌اندازی یک شغل بتوانند ضمن استقلال مالی سلامت خودشان و فرزندانشان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، گزارش در این گفتگوی کوتاه به سرگذشت بانوی کارآفرین اسفراینی پرداخته‌ایم که پس از عبور از کوران زندگی امروز خود را به جایگاه یک تولیدکننده مناسب در حوزه پوشاک رسانده است.

الهه بانوی ۳۴ ساله‌ای است که سال‌ها پیش همسرش به دلیل قاچاق موارد مخدر زندانی شد. سال‌ها زندانی و اعتیاد همسر به مواد صنعتی باعث شد تا از همسرش جدا شود. وی دارای دو فرزند است که مسئولیت نگهداری آن‌ها نیز بر دوش الهه است.

وی در خصوص زندگی‌اش می‌گوید: بعد از جدایی از همسر چند سالی را به‌صورت شبانه‌روزی در کارگاه‌های مختلف خیاطی کارکردم. در طول روز، در دو شیفت کاری طولانی و طاقت‌فرسا کار می‌کردم.

شیفت دومی کاری‌ام را بدون حقوق و دستمزد تا ساعت ۱۰ هر شب مشغول به کار بودم تا بتوانم آموزش‌های مناسب طراحی دوخت و خیاطی را بیاموزم.

روزگار به‌سختی می‌گذشت اما هر طور بود با تکیه‌بر نیروی الهی توانستم گام‌های خوبی را امروز بردارم.

در ابتدای کار با معرفی و حمایت‌های کمیته امداد توانسته‌ام با خرید دوچرخ خیاطی طرحم را آغاز کنم. بعدازآن با ارتباط با بازار فروش در شهرهای بزرگی همچون تهران، انگیزه بیشتری برای تولید و دوخت انواع شلوارهای زنان در سبک‌های مختلف پیدا کردم.

با هدایت‌های کمیته امداد و دریافت وام مکمل ۵۰ میلیون تومانی توانسته‌ام تعداد چرخ بیشتری را فراهم کنم...زمینه جذب دونیروی کمکی فعال در کارگاهم که در اتاق گوشه حیاط استیجاری‌ام راه‌اندازی کرده بودم نیز به همت کمیته امداد انجام شد... رونق کارم باعث ایجاد انگیزه بیشتر و دعوت به کار بانوان سرپرست خانوار شهرمان شد.

از دیگر عوامل موفقیت امروز من استفاده از سود فروش برای خرید چرخ‌های خیاطی به‌صورت اقساطی بود که توانسته‌ام اکنون ۱۶ چرخ‌خیاطی در کارگاهم داشته باشم.

در حال حاضر ۱۶ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کارگاه فعالیت دارند و سرمایه فعلی من ۱۵۰ میلیون تومان است و ماهانه بیش از ۸ میلیون تومان درآمدزایی دارم.

 این‌ها تنها گوشه کوچکی از تلاش‌های این بانوی کارآفرین نمونه است وی اکنون در حال تحصیل در دانشگاه است چراکه این بانوی کارآفرین معتقد است تحصیل زمینه‌ای برای دستیابی به رؤیاها و کسب موفقیت‌های بیشتر است.

 

انتهای پیام

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز