اجرای ۱۳۰۹ طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از طریق راهبری شغلی

۱۴۰۰/۱۰/۰۱ - ۱۴:۲۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۷۱۴۲
اجرای ۱۳۰۹ طرح اشتغال ویژه مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از طریق راهبری شغلی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: از طریق اجرای راهبری شغلی، امسال هزار و ۳۰۹ طرح اشتغال به مرحله اجرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بابیان اینکه راهبری شغلی یکی از شیوه‌های مؤثر ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت این نهاد است افزود: امسال هزار و ۳۰۹ طرح اشتغال بااعتبار حدود ۴۹ میلیارد تومان برای مددجویان به مرحله اجرا رسیده است.

وی با یادآوری اینکه از مجموع این طرح‌ها ۸۳۸ طرح بااعتبار بیش از ۴۶ میلیارد تومان در بخش دام‌پروری، ۲۸ طرح بااعتبار ۴۵۰ میلیون تومان در بخش خدمات بوده است افزود: همچنین ۵۷ طرح بااعتبار ۲۷۰ میلیون تومان در بخش صنایع‌دستی،۹۱ طرح بااعتبار ۵۸۴ میلیون تومان در بخش صنعتی،۴۱ طرح بااعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در بخش فرش و گلیم و ۲۲۹ طرح بااعتبار ۷۸۰ میلیون تومان در بخش کشاورزی بوده است.

وی به مزایای اجرای راهبری شغلی در موفقیت و توسعه اشتغال نیازمندان اشاره کرد و ادامه داد: راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و محصول تولیدشده را از مددجو تحویل گرفته و به فروش می‌رسانند و مددجویان از این طریق کسب درآمد می‌کنند و به‌این‌ترتیب دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و همچنین فروش محصولات را ندارند.

وی شمار راهبران شغلی فعال در کمیته امداد خراسان شمالی را ۶۰ نفر برشمرد و افزود: به‌منظور تشویق راهبران شغلی برای ورود به این عرصه به ازای به‌کارگیری هر مددجو در شغل موردنظر ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به راهبر اعطا می‌شود تا در تأمین تجهیزات و مواد اولیه دچار مشکل نشود.

 مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه گزارشی از حوزه اشتغال در ۸ ماهه امسال ارائه کرد و ادامه داد:

 میزان اعتبار کل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال مددجویان طی سال جاری بیش از ۲۴۶ میلیارد تومان بود که طی ۸ ماهه امسال از این رقم ۹۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن جذب‌شده است که ۴۰ درصد کل اعتبارات امسال را شامل می‌شود.

وی افزود: طی ۸ ماهه امسال دو هزار و ۶۰۴ طرح در قالب سرفصل‌های خدماتی، کشاورزی، دام‌پروری، صنایع‌دستی و طرح‌های زیرمجموعه راهبری شغلی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز