دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر برترین های خود را شناخت

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۰:۲۲:۴۲
کد خبر: ۱۲۸۰۷۷۸
دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر برترین های خود را شناخت
دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر امشب با معرفی برترین ها در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، بر اساس رأی هیئت داوران متشکل از «فرشاد فدائیان»، «مهرداد اسکویی» و «تورج اصلانی» 

برگزیدگان بخش مستند معرفی شدند که در بخش پژوهش تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «مینا خوشخویی»  برای پژوهش فیلم «قصه های همیشگی» از استان گیلان اهدا شد.
بر این اساس، کاندیدای بخش صدا به «مهرشاد ملکوتی» برای فیلم «فرزندان خونیار»، «محمود حق بیان» برای  فیلم «زر افشان» و« مجتبی والی نژاد» برای فیلم «کاکل» رسید و «محمود حق بیان» برای فیلم «زرافشان»  از مازندران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  را از آن خود کرد.
این گزارش حاکی است، «مهدی رجبیان» برای فیلم «زر افشان»، «آرمان قلی پور دشتکی» برای فیلم «فرزندان خونیار»، «هادی ثابت شرکت» برای فیلم « کاکل»  و «رضا دانش پژوه» برای فیلم «آدم وحوا» کاندیدای بخش تصویر برداری شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور مشترک به «آرمان قلی پور دشتکی»  برای فیلم «فرزندان خونیار» و «مهدی رجبیان» برای فیلم «زر افشان» اهدا شد.
هیئت داوران در بخش تدوین «بابک بهرام بیگی» برای فیلم «فرزندان خونیار»، «محمود حق بیان» برای فیلم «زر افشان»، «سوران فهیم» برای فیلم «قاشق»، «رضا دانش پژوه» برای «فیلم من» و «مهرداد سلیمانی» برای فیلم «یالمان» را کاندیدای این بخش اعلام کردند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به «سوران فهیم» برای تدوین فیلم «قاشق» رسید.
بر اساس این گزارش، در بخش بهترین کارگردان فیلم مستند به ترتیب «امیر بیاتی» با فیلم های «نقطه نامعلوم» و «شهر زنان» ،«آرمان قلی پور دشتکی» برای فیلم « فرزندان خونیار»، «هادی ثابت شرکت» برای فیلم «کاکل»، «رضا دانش پژوه» برای فیلم «آدم و حوا»
«مهدی رجبیان» برای فیلم «زر افشان» از سوی هیئت داوران معرفی شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «امیر بیاتی» از خراسان شمالی برای فیلم «نقطه نامعلوم» و «شهر زنان» تعلق گرفت.
 این گزارش حاکی است، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند این جشنواره نیز از میان فیلم های مسابقه گروه داوری به فیلم «فرزندان خونیار» ساخته «آرمان قلی پور دشتکی» اهدا شد.
لازم به ذکر  است، جایزه ویژه هیئت داوران نیز به فیلم «کاکل» ساخته «هادی ثابت شرکت»  رسید.    
این گزارش حاکی است، فیلم مستند «کاکل» به کارگردانی «هادی ثابت شرکت» به پاس هنرخلاقانه فیلم بردار  برای بهره مندی از دوره آموزش جامع یکساله فیلم برداری در این آموزشگاه مورد حمایت آموزشگاه آزاد سینمایی ماد قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، در بخش فیلمهای داستانی و در بخش فیلم نامه،  فیلم های «دیگری» به کارگردانی «سامان حسین پور» و «اکو زند کریمی»، «گرگ» به کارگردانی «بهروز شمشیری»، «گناه» به کارگردانی «ابوالفضل عزیزی» و «سیما رسولی» انتخاب  شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به  «سامان حسین پور» و «اکو زند کریمی» برای فیلم «دیگری» اهدا شد.
در بخش تدوین نیز  «سامان حسین پور» و «اکو زند کریمی»،  برای فیلم «دیگری»، «مهرداد سلیمانی» برای فیلم «گناه»، «محمد قنبری» برای فیلم «مندیر»، «علی مسلمی» برای فیلم «گرگ» انتخاب شدند و  تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در این بخش به «علی مسلمی» برای فیلم «گرگ» تعلق گرفت.
این گزارش حاکی است، در بخش تصویر برداری هیئت داوران «جعفر نادری» برای فیلم «گرگ»، «حامد بقاییان» برای فیلم  «دیگری»، «نوید زارع» برای فیلم «آواها در موج ها» و 
 «عباس قاسم نژاد» را برای فیلم « ونوشه» برگزیدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «نوید زارع» برای فیلم «آواها درموج ها» رسید.
در بخش بازیگری مرد نیز  «وحید شیرزاد» برای بازی در فیلم «گرگ»،  «مجید پتکی» برای بازی در فیلم «دیگری»، «حسین شیدایی فر» برای فیلم «ونوشه» معرفی شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به « وحید شیرزاد» در فیلم «گرگ» و «مجید پتکی» برای فیلم «دیگری» اهدا شد.
هیئت داوران در بخش بازیگری زن «شیما ملایی» برای بازی در فیلم «آواها در موج ها»، «سایه عباس پور» برای فیلم «گناه» و بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم «مندیر» برگزیدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به «شیما ملایی» برای بازی در فیلم «آواها در موج ها» و «سایه عباس پور» برای فیلم «گناه» تعلق گرفت.
در بخش صدا نیز «حسن سلماسی» برای فیلم «گرگ»، « ایرج نوروزی» برای فیلم «دیگری»، «مبین قادری» برای فیلم «آواها در موج ها» انتخاب شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی  به «مبین قادری» برای فیلم «آواها در موج ها» رسید.
بر اساس این گزارش، در بخش کارگردانی «نوید زارع» برای فیلم «آواها در موج ها»، «سامان حسین پور» و «اکو زند کریمی»؛ «برادران سامکو» برای فیلم «دیگری»، «بهروز شمشیری» برای فیلم «گرگ» و «محمد قنبری» برای فیلم «مندیر» منتخب این دوره شدند و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی «بهروز شمشیری» برای فیلم «گرگ» تعلق گرفت.
این گزارش حاکی  است، جایزه ویژه هیئت داوران نیز در این بخش به «محمد قنبری» برای فیلم «مندیر» اختصاص یافت.
لازم به ذکر است، بهترین فیلم داستانی از نگاه داوران نیز به  فیلم های «آواها در موج ها»، «دیگری»، «گرگ» و «مندیر» رسید و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را  «سامان حسین پور» و «اکو زند کریمی» برای فیلم «دیگری» از آن خود کردند.
لازم به ذکر است، در این آیین  کلیپی به مناسبت 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت پخش و علاوه بر آن نیز در قالب کلیپی به معرفی آثار هنرمندان شرکت کننده در این دوره پرداخته شد.
در بخش دیگر نیز هنرمندان چیره دست موسیقی مقامی استان استاد «عیسی قلی پور» «آنا مراد رستگاری» و «مهدی گوهری» به هنرنمایی پرداختند و کلیپ مستند «میراث یک درخت» که حاصل تلاش اهالی مسجد روستای دوستدار کتاب روستای «بزنج» نیز در این مراسم پخش شد.
گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به دبیری «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفتم دی ماه  با رقابت فیلم های راه یافته به مرحله نهایی آغاز شد و امشب با معرفی برگزیدگان در مجتمع  فرهنگی و هنری گلشن  بجنورد به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز