۸۶ هزار تن گندم برای ارتقای کیفیت نان به خراسان شمالی وارد شد

۱۴۰۰/۱۰/۱۲ - ۱۳:۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۲۸۱۴۲۵
۸۶ هزار تن گندم برای ارتقای کیفیت نان به خراسان شمالی وارد شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال ۸۶ هزار تن گندم از خارج کشور و سایر استان ها برای تامین آرد و همچنین ارتقای کیفیت این محصول وارد سیلوها و انبارهای استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سیدجلال موسوی افزود: امسال ۸۱ هزار تن گندم وارداتی از بندر به استان حمل شده و پنج هزار تن از این محصول هم از استان های همجوار تامین شده است.

وی افزود: اکنون موجودی سیلوها و میزان ذخیره گندم در استان مناسب است، میزان گندم دپو شده پاسخگوی نیاز امسال و حتی ماه های ابتدای سال آتی است از این رو نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: در این استان ماهیانه هفت هزار و ۳۰ تن آرد یارانه ای (یارانه ای یک) میان نانوایی ها توزیع می شود که البته سرانه مصرف این محصول بیش از میانگین کشوری است.

وی درباره عرضه خارج از شبکه آرد و نان در نانوایی های استان گفت: در این فصل و با توجه به کم شدن فعالیت های کشاورزی، مصرف نان و تقاضا برای آن کاهش یافته است و عرضه خارج از شبکه هم کمتر شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس برآوردها، پیش از این و در فصل تابستان ۱۰ تا ۱۵ درصد از آرد و نان تولیدی استان خارج از شبکه عرضه می شد اما اکنون این رقم به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یافته است.

موسوی افزود: امسال متاثر از خشکسالی و کاهش بارندگی ها، میزان تولید گندم در کشتزارهای استان بشدت کاهش یافت و البته میزان تحویل این محصول به دولت هم کاهش داشت به طوری که تمام گندم های خریداری شده از کشاورزان استان پیش از فصل پاییز به مصرف رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال میزان تحویل گندم به دولت در این استان نسبت به پارسال ۸۵ درصد کاهش دارد خاطرنشان کرد: میزان خرید گندم امسال تنها ۱۹ هزار و ۲۱۳ هزار تن است که این رقم در سال گذشته ۱۳۱ هزار تن ثبت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز