نارنجی شدن رنگ کرونا در جاجرم آسیب شناسی شد

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۱۳:۵۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۸۶۴۱۷
نارنجی شدن رنگ کرونا در جاجرم آسیب شناسی شد
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ستاد مدیریت بیماری کرونا در جاجرم با اشاره به این که آمار فوتی‌های کرونایی به شدت در کشور، استان کاهش یافته است ،گفت: کمتر شدن امواج سهمگین کرونا اتفاق خوبی است که در کشور و استان افتاده و شهرستان جاجرم هم از این شرایط مستثنی نیست که نشان از تلاش شبانه‌روزی فعالان این عرصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید جواد پورنقی با اشاره به این که پوشش بالای 90 درصد واکسیناسیون در استان، افزود: آمار ها نشان دهنده، مدیریت و مهار کرونا در استان است که این مهم نیز بیانگر عملکرد خوب در پوشش بالای واکسیناسیون است. 

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزو استان های نخست در پوشش واکسیناسیون در کشور است و این مهم با تلاش های بسیار و همکاری مردم محقق شده است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که طبق داده های موجود، میزان بستری های استان تحت کنترل و کاهشی و در برخی از روزها افزایشی بوده است، اظهار کرد:  وضعیت آمارها در سه هفته اخیر نشان دهنده این است که همچنان باید وضعیت موجود را رصد کنیم تا مردم آسیب نبینند.

هم چنین در این جلسه، دکتر افشین دلشاد، معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در هفته های گذشته در این شهرستان افزایش بستری ها  را شاهد بوده ایم. 

وی افزود: آسیب شناسی لازم برای شرایط فعلی جاجرم در جلسه های تخصصی انجام شده است.  

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با ابراز نگرانی از شیوع امیکرون، ادامه داد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در جاجرم بسیار ضعیف و در محدوده قرمز است.

وی با اشاره به این که فاصله بین واکسیناسیون دز یک، دو و سوم هم زیاد است، گفت: در چنین شرایطی که نگران ورود امیکرون هستیم، نباید فاصله بین دز واکسن ها زیاد باشد.

دکتردلشاد با اشاره به آسیب شناسی های انجام شده در این شهرستان ادامه داد: خوشبختانه عوامل خاصی باعث شرایط بوجود آمده در جاجرم نشده است. 

بر اساس این گزارش، در این جلسه گزارشی از وضعیت نمونه گیری های مثبت آزمایش های بیماران کرونایی، روند نمونه گیری سرپایی از مهرماه، وضعیت موارد سرپایی از یک تا 17 دی، روند افزایشی بیماری، کاهش آمار دانش آموزان کرونایی نسبت به آذر و آمار واکسیناسیون در شهرستان جاجرم ارائه شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز