۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان در حال بهره برداری است

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۲:۴۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۶۷۷۴
۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان در حال بهره برداری است
30 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خراسان شمالی دارای موافقت اصولی بوده که از این تعداد 14 مجتمع در حال خدمت رسانی به کاربران جاده ای (تعداد 6 مجتمع در گرمه، 2 مجتمع در مانه و سملقان، 2 مجتمع در فاروج و در هر یک از شهرستان های شیروان، جاجرم، راز و جرگلان و بجنورد یک مجتمع قرار دارد) و 10 مجتمع در مرحله اخذ استعلامات و 5 مجتمع در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: با توجه به توسعه شبکه راهها ، افزایش میزان حجم تردد در محورها، ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ای، تمرکز و یکپارچگی خدمات در یک نقطه و افزایش ایمنی که یکی از اهداف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، مجتمع های خدماتی رفاهی نقش موثری در کاهش تصادفات جاده ای خواهند داشت.

جعفر شهامت افزود: با توجه به عناصر مهم در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی از جمله جایگاه عرضه سوخت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، اقامتگاه، رستوران، تیرپارک، فروشگاه های تجاری و ... می توانند کاربران جاده ای در مسیر سفر خود با برنامه ریزی مناسب از این خدمات مطلوب استفاده کنند.

وی اظهارکرد: طبق اصلاحیه طرح جامع خدماتی رفاهی بین راهی در صدور موافقت اصولی، حداقل فاصله بین مجتمع خدماتی رفاهی در آزادراه ها 20 کیلومتر در همان سمت، در بزرگراه ها 30 کیلومتر در همان سمت و در راه های اصلی و فرعی 40 کیلومتر در همان سمت و 10 کیلومتر در سمت مقابل بوده که هدف آن توزیع بهینه مکانی مجتمع های خدماتی رفاهی در طول راههاست و رعایت این موضوع برای درخواست سرمایه گذاران حائز اهمیت است.

دبیر کمیته اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح استان وجود مجتمع های خدماتی رفاهی و استراحتگاه های بین راهی را یکی از ضروریات ارتقای ایمنی راههای استان با توجه به سهم بالای تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی در راه ها استان دانست و بر حمایت اداره کل راهداری استان برای آسفالت رمپ مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به موقعیت استان و بررسی های انجام شده، یک مجتمع خدماتی رفاهی در محور اسفراین به سبزوار و 2 مجتمع خدماتی رفاهی در محور آشخانه به شهرآباد (دوراهی امند و دوراهی اسلام آّباد) برای احداث پیش بینی شده و در محور راز و جرگلان، 2 مجتمع خدماتی رفاهی (سه راهی عشق آباد و سه راهی خرتوت) و در محور شیروان به اسفراین یک مجتمع خدماتی رفاهی ( بعد از روستای گلیان اسطرخی) و محورهای بجنورد به شیروان، شیروان به فاروج و بجنورد به اسفراین هر کدام یک مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی مورد نیاز است که متقاضیان می توانند برای سرمایه گذاری به سایت درگاه ملی0IR G4B مراجعه و درخواست کتبی خود را در سایت مزبور ثبت کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز