دامداران خراسان شمالی ۲۱ میلیارد تومان وام گرفتند

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۳:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۲۹۱۸۶۵
دامداران خراسان شمالی ۲۱ میلیارد تومان وام گرفتند
‌معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: دامداران استان که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دام را در اختیار دارند از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس محمد محمدزاده اظهار داشت: در مجموع ۴۴ میلیارد تومان تسهیلات در قالب دامدار کارت برای این استان ابلاغ شد که مرحله اول کامل جذب شد و مابقی نیز مانده است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا مرحله دوم این تسهیلات نیز کامل جذب شود افزود: اما با این وجود این میزان تسهیلات پاسخ رفع مشکلات دامداران این استان نیست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: دست کم ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رفع مشکل و تامین نهاده برای دامداران این استان نیاز است.

وی اظهار داشت: دامدار کارت برای رفع مشکل و تامین نهاده مورد نیاز دامداران است که با سقف ۵۰۰، ۲۰۰ و ۱۰۰ میلیون ریال و با سود ۱۱ درصد در اختیار دامداران مناطق روستایی قرار می‌گیرد.

مهندس محمدزاده تعداد بهره برداران در بخش دام را ۴۶ هزار نفر ذکر کرد و افزود: در مرحله اول کمک ها به دامداران رسوتایی تعلق گرفته است.

وی گفت: ۷۴ هزار و ۵۶۵ هزار تن انواع علوفه دامی با هدف تغذیه دستی دام ها بین دامداران استان در ۹ ماه امسال توزیع شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش دارد.

مهندس محمدزاده اظهار داشت: از مجموع خوراک دام توزیع شده در بین بهره برداران ۳۰ هزار و ۶۳۱ تن به صورت خام بوده و ۴۳ هزار و ۹۳۳ تن به کارخانجات خوراک دام برای تبدیل به کنسانتره تحویل شده است.

وی اظهار داشت: کاهش بارندگی بیش از ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته، خشکسالی شدید، کاهش محصولات زراعی و علوفه مراتع، کمبود و گرانی علوفه و نهاده دامی سبب دغدغه تولیدکنندگان شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۴۴ جمعیت استان ساکن روستا و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی به حرفه دامپروری اشتغال دارند کمبود و گرانی علوفه این قشر را با چالش مواجه کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز