طرح های بازآفرینی شهری خراسان شمالی ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار دارد

۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۳:۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۲۹۶۵۴۷
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: امسال برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری در استان ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده و برای نخستین بار در این زمینه منابعی از محل قانون توازن منطقه ای به این پروژه ها اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، قاسم قاسمی اظهار داشت: برای سال ۱۴۰۰، حدود ۹۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده است و برای نخستین بار نیز  ۳۰ میلیارد ریال اعتبارات از محل قانون استفاده متوازن برای این استان مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محرومیت خراسان شمالی، سهم سه شهر استان یعنی بجنورد، شیروان و اسفراین از این اعتبار یک میلیارد تومان است و در این زمینه پروژه ها در سه شهر تعریف شده است.

وی تصریح کرد: در شیروان، امسال ۱۰ میلیارد ریال از منابع قانون متوازن برای بهسازی و تکمیل مدرسه ستارزاده اختصاص یافته است که اجرای کامل این پروژه ۸۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی بیان داشت : ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هم در اسفراین برای ساخت بوستان محله در چهار نقطه در قلعه کریم این شهر منظور شده است که برای اجرای کامل این پروژه هم ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: همچنین در شهر  بجنورد برای ساخت سرای محله در باقرخان ۲۴ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۹۵ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان ۵۰ میلیارد ریال مربوط به اعتبارات تبصره ۱۸ و ۴۵ میلیارد ریال نیز مربوط به اعتبارات کمک و بهسازی بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی (ردیف تجاری ۰۰۳ و ۰۰۱ ) است تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۱۸ برای پروژه های بازآفرینی شهری استان گفت: از محل این اعتبارات،هشت میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل خانه فرهنگ شیروان، ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تکمیل پایگاه خدمات اجتماعی شیروان، ۱۶ میلیارد ریال برای اجرای سالن چند منظوره قلعه کریم اسفراین، ۱۶ میلیارد ریال برای اجرای سالن ورزشی بانوان محله صادقیه بجنورد اعتبار منظور شده است.

وی گفت: برای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی محله های سه شهر هم ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار از این منابع در نظر گرفته است.

وی گفت: ۴۵ میلیارد ریال اعتبار هم از محل کمک به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری و سکونتگاه های غیررسمی سه شهر مزبور اختصاص یافته است که ۱۶ میلیارد ریال از این میزان برای تکمیل مجتمع فرهنگی ورزشی جوادیه بجنورد، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای توانمندسازی اقتصادی و ظرفیت سازی اجتماعی سه شهر مزبور و ۲۰ میلیارد ریال هم برای اجرای پروژه سرای محله قلعه کریم اسفراین پیش بینی و ۷ میلیارد ریال نیز برای تکمیل پروژه های باقیمانده بازآفرینی سال ۹۹ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: طرح های بازآفرینی شهری در بافت فرسوده یا در سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه ای شهرها اجرا می شود، برای بهبود شرایط در این محله ها و با توجه به گستردگی پروژه ها، نیاز است تا تمام دستگاه های دخیل در این امر همکاری داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون تمام دستگاه های اجرایی مکلف هستند ۳۰ درصد از اعتبارات عمرانی خود را در محله های هدف بازآفرینی شهری هزینه کنند، لیکن این امر تاکنون بطور مطلوب محقق نشده است.

وی تصریح کرد: دستگاه ها گزارشی از میزان اعتبارات اختصاص یافته و سوق یافته به طرح های بازآفرینی شهر و اقدامات انجام شده در این زمینه را بایستی بصورت مرتب به دبیرخانه ستاد استانی بازآفرینی اعلام نمایند تا میزان عملکرد آنها در محلات هدف بازآفرینی رصد گردد که تاکنون این امر محقق نشده است .

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز