اختصاص ۱۰۶میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای فرهنگ و هنر خراسان شمالی

۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - ۱۲:۲۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۰۶۴۷۹
اختصاص ۱۰۶میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای فرهنگ و هنر خراسان شمالی
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اختصاص 106 میلیارد ریال از محل موضوع تبصره 18 قانون بودجه در سالجاری به بخش فرهنگ و هنر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «علی اکبر طهماسبی» با اعلام این خبر افزود: هدف از موضوع  جزء1 تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 کشور توسعه کارآفرینی ،افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی استانی است.

وی اظهار کرد: تسهیلات موضوع این دستورالعمل در استان با اولویت نرخ بیکاری بالاتر، به طرح های کارآفرینی، ایجادی، توسعه ای، تکمیلی و سرمایه در گردش و نیز احیای واحدهای تولیدی از جمله کسب و کار خانگی، واحدهای تولیدی خرد، واحدهای تولیدی کوچک، واحدهای تولیدی متوسط، واحدهای تولیدی بزرگ، شرکت های دانش بنیان و واحدهای تولیدی پیشران قابل تخصیص است.

وی بیان داشت: دوره بازپرداخت تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر یک سال و تسهیلات ایجادی ، توسعه ای و تکمیلی حداکثر هفت سال شامل دوره مشارکت و تنفس جمعاً حداکثر دو سال و دوره بازپرداخت حداکثر پنج سال است.

معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل گفت: زمان کوتاهی برای جذب اعتبارات بند (الف) ماده 18 قانون بودجه 1400 فرصت باقی است و باید برای جذب این اعتبار حداکثر تلاش و همکاری را داشته باشیم.

«طهماسبی» در ادامه خاطرنشان کرد: متقاضیان، طرح های توجیهی اقتصادی حوزه فرهنگ ، هنر و رسانه را با مطالعه دقیق دستورالعمل ارائه نمایند تا در کارگروه اشتغال استان بررسی و پس از تصویب در شورای برنامه ریزی، بانک ها در اسرع وقت تسهیلات مربوطه را اعطاء کنند.

وی ادامه داد: با رعایت مفاد دستورالعمل بند الف تبصره یاد شده برنامه این وزارت در قالب حمایت از طرح های سرمایه گذاری در رسته های منتخب پر اشتغال بخش خصوصی و تعاونی در بخش فرهنگ و هنر (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) شامل: رسته کسب و کارهای منتخب رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال(گرایش منتخب)،رسته کسب و کارهای نشر فرهنگی (گرایش منتخب) و رسته کسب و کارهای خدمات هنری(گرایش منتخب) می باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: متقاضی دریافت تسهیلات از منابع پیش بینی شده از این برنامه می بایست حداقل 20 درصد از میزان سرمایه گذاری طرح پیشنهادی را تأمین نماید.

«طهماسبی» افزود: میزان تسهیلات برای کسب و کارهای خرد و خانگی تا سقف 1000 میلیون ریال و برای سایر طرح ها تا سقف 1500 میلیون ریال به ازای هر شغل جدید تعهد شده قابل پرداخت بوده و مابقی سرمایه مورد نیاز طرح(به استثای سرمایه در گردش) می بایست به عنوان سهم آورده توسط خود متقاضی تامین اعتبار گردد.

وی در خصوص نرخ سود تسهیلات و یارانه سود مورد نیاز گفت: با توجه به تلفیق منابع اعتباری پیش بینی شده در دستورالعمل با منابع بانکی و یک درصد نرخ کارمزد موسسه عامل، نرخ سود تسهیلات طرح های متقاضیان برای استان خراسان شمالی چون جز استانهای کمتر برخودار است 10 درصد می باشد.

برای مشاهده رسته منتخب(محور های اصلی) و زیر رسته کسب و کار های منتخب در بخش فرهنگ و هنر اینجا کلیک کنید.

برای دریافت شیوه نامه مذکور اینجا کلیک نمایند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز