بیش از ۳۶ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد

۱۴۰۰/۱۲/۱۹ - ۰۸:۴۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۰۷۷۰۸
بیش از ۳۶ هزار تن کود شیمیایی در بین کشاورزان خراسان شمالی توزیع شد
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال ۳۵ هزار و ۶۷۰ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع شد که بیشترین میزان با ۳۲ هزار تن مربوط به کود اوره است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس پژمان شهابی اظهار داشت: از مجموع کود توزیع شده در بین کشاورزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به کود های فسفاته و یکهزار و ۱۷۰ تن مربوط به کود های پتاسه است.

وی افزود: با توجه به فصل سرک، کشاورزان تاکنون ۲۰ درصد از سطح اراضی آبی گندم و ۲ درصد مزارع دیم در مرحله اول انواع کود استفاده کرده اند و مرحله دوم سرک نیز بخش هایی انجام شده است.

مهندس شهابی بر تغذیه به موقع اراضی کشاورزی استان تاکید کرد و اظهار داشت: کشاورزان به منظور افزایش تولید در سطح ، کاهش هزینه های تولید و غنی سازی خاک از انواع کود های مورد نیاز طبق نظر کارشناسان باید استفاده کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه سطح سبز ۵۰ درصد دیمزارهای غلات استان مطلوب است گفت: کشاورزان باید منتظر بارش باران برای رشد و نمو گیاهان کشت شده باشند.

مهندس شهابی اظهار داشت: تمام سطح سبز اراضی کشت شده آبی نیز هم اکنون مطلوب است.

وی گفت: کشاورزان این استان امسال در سطح ۴۷ هزار هکتار اراضی گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت کرده اند که پیش بیینی می کنیم از این سطح ۱۵۰ هزار تن گندم و ۱۰۰ هزار تن جو برداشت شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز