رسانه ها در آگاه سازی و شفاف سازی موضوعات مهم کشور نقش بسزایی دارند

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۳:۱۳:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۸۷۴۳
رسانه ها در آگاه سازی و شفاف سازی موضوعات مهم کشور نقش بسزایی دارند
رئیس شورای اطلاع رسانی خراسان شمالی گفت: رسانه ها در آگاه سازی و شفاف سازی موضوعات مهم کشور نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «حسن ناهیدی» در جلسه شورای اطلاع رسانی استان به اهمیت طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها اشاره کرد و گفت: نقش مهم رسانه های استان در چنین موضوعات مهم کشوری ، رفع ابهام و شفاف سازی برای مردم است تا بستر شایعات فراهم نشود.

وی با تاکید بر اینکه نقش رسانه های مختلف ، عدم دامن زدن به شایعات موجود است ، افزود : ملاک و رسالت کار همه ما مدیران و رسانه ها حرکت کردن در مسیر منافع ملی است .

سرپرست معاونت امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی،  شایعات را رقیب رسانه ها دانست و گفت : در بحث تولید شایعات ، مجریان و مصرف کنندگان شایعات باید دقت نظر بیشتری جهت آگاه سازی جامعه داشته باشند .

«ناهیدی»با بیان اینکه رسانه ها در ادراک سازی جامعه و مخاطب نقش اساسی دارند، خاطر نشان کرد: کاربرد حوزه فضای مجازی ، رسانه ها، نشریات و مطبوعات اثرگذاری در سطح جامعه است.

 وی تصریح کرد: هیچ اقدام دولت بدون همراهی مردم به نتیجه نخواهد رسید و حوزه رسانه ها در این راه می تواند کمک حال دولت باشد .

دبیرشورای اطلاع رسانی خراسان شمالی هم در ادامه این جلسه نقش رسانه ها را در تنویر افکار عمومی، شفاف سازی و پرهیز از شایعه پراکنی مهم و اثرگذار دانست.

«تقی صادقی»برگزاری نشست و کارگاه های تخصصی با ائمه جماعات و مداحان به منظور آگاه سازی مردم از مسائل، استفاده از ظرفیت رسانه ای سازمان تبلیغات، دعوت از مدیران مرتبط برای تبیین  مسائل در مساجد، نشست تخصصی با رسانه ها، ابلاغ حضور مدیران مرتبط با مسائل فعلی در بازار و پاسخگویی به سوالات مردم و بهره گیری از ظرفیت نشست روابط عمومی های استان را از اهم مصوبات جلسه نام برد.

در ادامه این جلسه اعضا به ارائه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای خود در راستای رفع شایعات مسائل فعلی کشور و همراهی با مردم پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز