۶۰ درصد نقاط پرتصادف راه های استان رفع و ایمن سازی شد

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۱۳:۰۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۲۹۱۸۴
۶۰ درصد نقاط پرتصادف راه های استان رفع و ایمن سازی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از رفع و ایمن سازی 60 درصد نقاط پرتصادف راه های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، جعفر شهامت با اشاره به وجود 40 نقطه پرتصادف و آمادگی این اداره کل برای رفع آن ها در صورت تامین اعتبار طی سال جاری گفت: رفع نقاط پرتصادف در محور شریانی فاروج به جنگل گلستان در اولویت است تا مسیری ایمن برای زائران و مسافران فراهم کنیم.

وی برآورد اعتبار مورد نیاز برای رفع 15 نقطه پرتصادف و دارای اولویت را 60 میلیارد تومان برشمرد و افزود: رفع 96 نقطه پرتصادف در طول محورهای استان ابلاغ شده بود که از این تعداد 56 نقطه برطرف شده است و مابقی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برطرف کردن 13 نقطه پرتصادف در سال گذشته اظهارکرد: تکمیل زیرگذر حصار گرمخان، اصلاح هندسی نقاط، اصلاح شیب شیروانی در مسیرها، نصب تابلو و علائم و آشکارسازی تقاطع ها از جمله مواردی است که سال قبل در راستای ایمن سازی و برطرف کردن نقاط پرتصادف انجام و 40 میلیارد تومان اعتبار در این راستا هزینه شد.

وی ادامه داد: با توجه به این که جاده‌های ارتباطی از حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه برخوردار است شناسایی، ایمن‌ سازی و حذف نقاط پرتصادف این محورها مورد توجه است زیرا موجب افزایش ضریب ایمنی راه ها و کاهش آمار تصادفات جاده ای می شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه استان بر اهمیت تمرکز بر اقدامات کم هزینه در حوزه عامل انسانی نظیر کمربند ایمنی تمام سرنشینان خودرو و کلاه ایمنی راکبان موتورسیکلت و در حوزه راهداری، خط کشی محورها و اجرای شیار لرزاننده، مدیریت سرعت و تجهیز استراحتگاه های بین راهی برای مقابله با خستگی و خواب آلودگی به عنوان مهم ترین اقدامات کم هزینه و زودبازده به منظور حفظ ایمنی حمل و نقل تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز