سرانه فضای خوابگاهی در دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی ارتقاء می‌یابد

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۳:۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۳۲۹۵۸۲
سرانه فضای خوابگاهی در دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی ارتقاء می‌یابد
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه خوابگاه دانشجویی این دانشگاه، یک چهارم میانگین کشوری است از برنامه‌های این معاونت برای افزایش این شاخص خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سیداحیاء سیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از عزم جدی برای بهبود فضای خوابگاهی با افتتاح و راه‌اندازی خوابگاه‌های جدید خبر داد.

وی در این نشست وضعیت خوابگاه‌های دانشگاه را تشریح کرد و با اشاره به این‌که میانگین سرانه خوابگاه‌های ملکی و خودگردان در کشور 12 تا 15 متر است، یادآوری کرد: اما این رقم در دانشگاه علوم پزشکی استان 3.7 متر است و سرانه فضای ورزشی دانشگاه نیز با 1.33 متر کمتر از میانگین کشوری است.

دکتر سیدی از اقدامات انجام‌شده در راستای مدیریت و بهبود فضاهای خوابگاهی دانشگاه نیز سخن گفت و ادامه داد: احداث خوابگاه با ظرفیت 400 نفر یکی از اقدامات است که با انجام مراحل اولیه کار و تأمین اعتبار 50 میلیاردی کلنگ آن خردادماه امسال بر زمین می‌خورد.

وی همچنین اضافه کرد: اجرای فاز دوم خوابگاه 16 آذر که 50 درصد آن با ظرفیت 160 نفر به بهره‌برداری رسیده است از دیگر اقدامات است که تکمیل و بهره‌برداری از آن، ظرفیت خوابگاه را به 320 نفر افزایش می‌دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اسکان تعدادی از دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی و پرداخت 50 درصد شهریه آن‌ها را یکی از اقدامات مؤثر انجام‌شده برشمرد و گفت: 140 دانشجوی دختر اکنون در این خوابگاه‌ها اسکان داده‌شده‌اند.

وی با بیان این‌که با وجود مشکلات و کمبودهای خوابگاهی در استان اما این مشکل در دانشگاه علوم پزشکی استان مدیریت شده است، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اولین دانشگاه در استان است که بحران خوابگاه نداشته و برای تمام دانشجویان (پسر و دختر) خوابگاه فراهم کرده است.

دکتر سیدی به احداث سالن بدنسازی در فضایی به مساحت 400 متر نیز اشاره و اعلام کرد این سالن نیز در راستای افزایش سرانه ورزشی دانشگاه، سوم خرداد 1401 افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

وی نبود خوابگاه متأهلی را از کمبودهای دانشگاه استان برشمرد و ابراز کرد: دستیابی به زیرساخت‌های مناسب خوابگاهی با حضور خیران عرصه سلامت محقق می‌شود و بهره‌گیری از ظرفیت خیران با حضور مداوم و مؤثر رسانه‌ها ممکن و محقق می‌شود.

وی با تشریح برنامه هفته خوابگاه‌ها، نشست با دانشجویان، کارکنان و مشاوران خوابگاه‌ها، بازدید از خوابگاه‌ها، برگزاری مسابقات دانشجویی ساکن در خوابگاه‌ها را بخشی از برنامه‌های این هفته اعلام کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوان دانشگاه، از جابجایی ساختمان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خبر داد و گفت: این اقدام هم‌راستا با بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص جوان‌گرایی انجام‌شده است تا در جمع دانشجویان، کارها  با حضور و در کنار آن‌ها انجام شود.

وی با بیان این‌که اعتماد به نسل جوان و استفاده از توانایی‌های آن‌ها از راهبردهای این معاونت است، افزود: اکنون 20 کانون در معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فعال هستند و برنامه‌های متنوع فرهنگی و دانشجویی با همکاری آن‌ها برگزار می‌شود که در راستای راهبردهای تبیین شده است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز