توسعه اقدامات زیربنایی دانشگاه در حوزه پژوهش‌ و تحقیقات فناورانه

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۳:۲۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۲۹۵۸۵
توسعه اقدامات زیربنایی دانشگاه در حوزه پژوهش‌ و تحقیقات فناورانه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عزم جدی برای جهش در جایگاه تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: با استفاده از تمام ظرفیت‌های دانشگاه ازجمله شرکت‌های دانش‌بنیان، بنا داریم جایگاه خود در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور را ارتقا و بهبود دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر امیرعلی قهرمانی در جمع اصحاب رسانه استان، با بیان این که جایگاه دانشگاه علوم پزشکی در بخش پژوهش در مقایسه با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی هم سطح در کشور قابل قبول نیست، اظهار کرد: این امر به دلیل نبود رزیدنت ها و دستیاران رخ داده بنابراین اساسنامه ای در این خصوص تهیه و دستیار پژوهش نیز در آن تعریف شده است تا با اجرای این برنامه افرادی متخصص با مدارک مرتبط جذب می شوند و در عین ارتقاء حوزه پژوهش اشتغال آفرینی نیزانجام می شود.

وی با بیان این که چاپ مقالات این دانشگاه در سال های اخیر رشد داشته است، اضافه کرد: از سال 1399 تا 1400، 65 مقاله درباره کووید19 (کارآزمایی و بالینی) توسط اساتید دانشگاه استان نوشته شده، که توانسته رتبه های برتر متعددی را نیز کسب کند.

وی با تاکید بر این که در حیطه فناورانه استان دارای جایگاه بهتری در بین دانشگاه های همتراز در کشور است، ادامه داد: آمار طرح های فناورانه در دانشگاه استان رشد قابل توجهی داشته که برخی از آن ها قابلیت طرح در سطح ملی را نیز دارند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ساخت اتاق تمیز (سلول درمانی و ژن درمانی) را از طرح های با قابلیت ملی ذکر و اعلام کرد: این طرح توانست از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50 میلیارد ریال اعتبار دریافت کند که البته برای تکمیل آن نیازمند به تامین 10 میلیارد اعتبار دیگر است که رایزنی هایی در این خصوص انجام شده اما می توان با استفاده از ظرفیت خیران حوزه سلامت این طرح را در سطح ملی راه اندازی کرد.

وی با بیان این که وضعیت ثبت اختراعات و داوری آن ها در استان وضعیت مناسبی دارد و تمام فرآیندهای آن در کمیته مالکیت فکری و کمیته نوآوری انجام می شود، عنوان کرد: برنامه ای تدوین شده تا در 3 ماه آینده برای یکی از 3 مرکز تحقیقاتی و پژوهشی موافقت اصولی قطعی دریافت و با اختصاص بودجه مناسب اقدامات محوری در این حوزه انجام شود.

وی انعقاد قرار داد با مراکز شتاب دهنده در راستای تسریع عملکرد شرکت های دانش بنیان، فعال کردن مجله علمی و پژوهشی دانشگاه، راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت، افزایش درآمد معاونت تحقیقات و فناوری و افتتاح مرکز رشد و نوآوری سلامت را از دیگر اقدامات شاخصی برشمرد که تاکنون در این معاونت انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز