استاندار خراسان شمالی : محدودیت زمین برای ساخت مدارس نداریم

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۲:۳۶:۴۲
کد خبر: ۱۳۳۰۷۰۱
استاندار خراسان شمالی : محدودیت زمین برای ساخت مدارس نداریم
استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : با توجه به سرانه پایین فضاهای آموزشی استان ، هیچ محدودیت زمینی برای ساخت مدارس چه دولتی چه غیر دولتی در سطح استان نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد رضا حسین نژاد افزود : سرانه فضای آموزشی و توزیع متوازن فضاها باید در تمام شهرستانها رعایت شود .

وی در خصوص واگذاری زمین های واقع در اراضی پادگان سابق ارتش در شهرستان بجنورد نیز گفت : واگذاری این اراضی منوط به استفاده از اعتبارات دولتی جهت ساخت مدارس دولتی خواهد بود .

دکتر حسین نژاد به اهمیت وجود هنرستان و توسعه رشته های فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: وجود هنرستان ها موجب ایجاد اشتغال و رفع نیازهای مناطق می شود .

وی با بیان اینکه هنرستان های جامع صنعت نیز راه اندازی شود ،افزود : با راه اندازی این هنرستان بدون شک در مسیر اشتغالزایی حرکت خواهیم کرد .

معاون وزیر، رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارک‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی از وظایف خطیر آموزش و پرورش است، گفت : نیروی انسانی عامل جامعه سازی و تمدن سازی است که تربیت این نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد.

احمد محمودزاده تصریح کرد: مردم، خیرین، واقفین و... برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان به علت فقر، در کنار آموزش و پرورش بوده‌اند که امید به افزایش این مشارکت‌ها داریم.

وی با تأکید براینکه مشارکت‌ها در حوزه سخت افزاری و مدرسه‌داری است، افزود : اقدامات مراکز از راه دور و مدارس غیر دولتی باید موجب هم افزایی در کمیت و کیفیت آموزش و پرورش شود.

وی خاطر نشان کرد :دولت نسبت به مدارس غیردولتی برنامه های ویژه ای تدارک دیده است که باعث بهبود شرایط این مدارس و معلمان مشغول به کار در این مدارس خواهد شد

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز