۵۲ انبار متخلفان اقتصادی در خراسان شمالی شناسایی شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۰:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۲۷۵۱
۵۲ انبار متخلفان اقتصادی در خراسان شمالی شناسایی شد
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۵۲ انبار متخلفان اقتصادی در استان با عنوان احتکار و عدم اعلام موجودی شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، علی وفاخواه اظهار داشت: از زمان آغاز طرح آزادسازی یارانه ها نظارت بر بازار تشدید شده و رصد فعالیت انبارها هم افزایش یافته است و در این زمینه انبارداران مختلف بویژه با موضوع احتکار و عدم اعلام موجودی با برخورد قانونی روبه رو می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۴۱ انبار با موضوع عدم اعلام موجودی و ۱۱ انبار با موضوع احتکار کالا شناسایی و با آن برخورد شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان گفت: کالاهای کشف شده شامل کالاهای اساسی از قبیل روغن، برنج و شکر بوده و در حال رسیدگی است.

وفاخواه با بیان اینکه بیشترین تخلفات در بازار شامل گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عرضه خارج از شبکه، احتکار و عدم اعلام موجودی است افزود: برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از تخلف های احتمالی، بازرسی و بررسی انبارها با اولویت کالاهای اساسی در دستور کار قرار دارد.

وفاخواه افزود: بازرسی ها از انبارها با همکاری تعزیرات حکومتی و نیز همکاری دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی انجام می شود و اعلام موجودی کالاها، شناسایی و مقابله با احتکار، گران فروشی و یا عرضه خارج از شبکه از جمله مواردی است که در بازرسی ها مد نظر قرار دارد.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان گفت: شهروندان تخلفات بازار را با شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا به آن رسیدگی شود.

اکنون حدود ۲۶ هزار واحد صنفی شامل پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۳۸ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

انتهای خبر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز