تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی خراسان شمالی ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۱۱:۲۹:۳۲
کد خبر: ۱۳۳۳۲۰۷
تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی خراسان شمالی ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی استان پیشنهاد شده است اما این رقم نهایی نیست و ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «تقی صادقی» در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام سفر رییس جمهور به خراسان شمالی، برآورد اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی و هنری استان انجام شد که برای تکمیل 220 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است  ولی برای تجهیزات مورد نیاز این مجموعه ها، اعتبارات جداگانه ای را می طلبد.

وی با بیان اینکه برای تکمیل طرح ملی دوبرار ۱۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است، گفت: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان برای اجری آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲ مجتمع فرهنگی و هنری فاروج با هزار و ۵۰ متر مربع زیربنا و بجنورد« دوبرار» با گستره ۱۲هزار و ۶۵۰ مترمربع که دارای سالن های مختلف از جمله نمایش، کتابخانه و بخش اداری است به ترتیب ۸۰ و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رویکردهای تحولی دولت سیزدهم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه سخنانش به رویکردهای تحولی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: «مردم محوری»، «خانواده بنیان بودن»، «عدالت محوری» و «دانش بنیان بودن» چهار رویکرد دولت است که با اراده ملت شکل گرفت و دارای آرمان ها و گفتمان های برگرفته از انقلاب اسلامی است.

صادقی افزود: با توجه به این ارکان، در حوزه فرهنگ باید پایگاه های مردمی از قبیل دانشگاه ها، مدارس، مساجد، بازار و حوزه های علمیه را در حوزه فرهنگ بشناسیم و فعالیت های فرهنگی را به این سمت سوق دهیم.

وی در ادامه به نقش دانشگاه ها، مدارس و مساجد در تربیت نسل آینده اشاره کرد و گفت: باید این مکان ها به ویژه مساجد به پایگاه مدیریت محله تبدیل شود همانطوریکه در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب مرکز تربیت نیروهای انسانی بوده است به نقش ویژه خود در گذشته برگردد.

«صادقی» با بیان اینکه نخبگان سرمایه های ما در حوزه های مختلف هستند، تصریح کرد: اگر سرمایه مولدی شکل بگیرد به اقتصاد فرهنگ، هنر و رسانه کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز