زبان هنر می‌تواند تصور جامعه از فرزندآوری را تغییر دهد

۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۰:۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۳۳۷۱۵۹
زبان هنر می‌تواند تصور جامعه از فرزندآوری را تغییر دهد
مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با بیان اینکه تصور مردم از فرزندآوری باید اصلاح شود، تصریح کرد: جشنواره هنر در مامایی یکی از فرصت‌هایی است که می‌توان با زبان هنر و با وجهی هنرمندانه و زیبا، موضوعات مرتبط با این حوزه را به مردم انتقال داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر شهلا خسروی در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی که در سالن ایثار بجنورد برگزار شد، اظهار کرد:  جشنواره هنر در مامایی کار ویژه ای بود که برای نخستین بار فعال شد و درخشید.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی ادامه داد: برخی دانشکده های مامایی در دنیا درسی تحت عنوان هنر در مامایی دارند که از دانشجویان می خواهند از عنصر هنر در حرفه خود بهره ببرند.

وی افزود: این جشنواره باید به صورت فرآیندی دیده شود تا محققان متعددی وارد جریان آن شوند.

دکتر خسروی، مامایی را یک هنر دانست و گفت: هنرمند یک واقعیت را در کارگاه ذهن خود به تصویر می کشد و ماما نیز واقعیت خلقت را بروز می دهد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی تصریح کرد: اکنون تصویر مردم از فرزندآوری خراب شده است؛ این تصویر غلط که ساخته خود ما است، باید اصلاح شود.

وی افزود: ماما در حساس ترین شرایط مادر باردار، کنار اوست، بنابراین ماما هنرهای متعددی ازجمله آرام کردن یک مادر را در کنار تخصص خود همراه دارد.

دکتر خسروی تاکید کرد: باید کرامت مادر باردار حفظ شود و آنقدر به این شخص ارج نهیم که از دوران بارداری خود لذت ببرد و نسبت به آن حس خوبی داشته باشد.

وی در انتها گفت: اگر بنا باشد از این رخداد جمعیتی عبور کنیم باید تمام بخش ها از مهدهای کودک گرفته تا جمعیت سالمندان فعال شوند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز