استاندار خراسان شمالی: خراسان شمالی آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است

۱۴۰۱/۰۳/۲۹ - ۰۷:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۳۴۰۸۸۴
استاندار خراسان شمالی: خراسان شمالی آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است
در دیدار« آ اف ام گوسال اعظم سارکار» سفیر کشور بنگلادش با استاندار خراسان شمالی ، دکتر حسین نژاد از آمادگی و پذیرش استان در حوزه سرمایه گذاری خارجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمد رضا حسین نژاد در این دیدار اشاره ای به سابقه دیرینه ایران و بنگلادش داشت و گفت : خراسان شمالی نیز در بخش های دانشگاهی ، بهداشت ، محیط زیست و گردشگری می تواند موجبات تبادل خوب بین استان و بنگلادش را فراهم آورد.

وی با اشاره ارتباطات دو کشور در زمینه عمرانی ، ساختمان و پل سازی افزود : متخصصان خراسان شمالی نیز می توانند خدمات خود را در کشور بنگلادش ارائه دهند .

دکتر حسین نژاد به ظرفیت بالقوه کشور بنگلادش در حوزه نساجی اشاره و تصریح کرد: امیدوارم بسترهای لازم سرمایه گذاری در بخش تولید پارچه مشکی و چادر برای استان از سوی این کشور فراهم شود .

استاندار خراسان شمالی یکی از ویژگی های بالقوه استان را داشتن امنیت بالا و وجود نیروهای متخصص دانست و گفت : این استان آمادگی لازم برای هر نوع سرمایه گذاری در بخش های صنعت و کشاورزی دارد .

دکتر محمد رضا حسین نژاد دیگر ظرفیت بالقوه خراسان شمالی را گمرگ هوایی جهت صادرات محصولات و استعداد ویژه در بخش های صنعت ، دارو ، معادن و گیاهان دارویی عنوان کرد. «آ اف ام گوسال اعظم سارکار» سفیر کشور بنگلادش نیز در این دیدار به بازدید های مختلف خود از استان اشاره کرد و گفت : خراسان شمالی از ظرفیت های بالقوه صنعتی ، معدنی و کشاورزی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری و تجارت بین دو کشور ایران و بنگلادش وجود دارد ،افزود: هدف ما این است که از مسیرهای ارتباطی ایران برای گسترش بازارهای هدف خود استفاده کنیم .

سفیر کشور بنگلادش در ایران افزود: صنایع فولاد و آهن آلات خراسان شمالی قابلیت صادرات به کشور بنگلادش دارد و از این محصولات استقبال می‌کنیم.

وی افزود : تبادل سرمایه گذاران بخش خصوصی بین دو کشور می‌تواند ظرفیت ها را به خوبی معرفی کند و باید در این زمینه همکاری های مشترک انجام گیرد.

انتهای پیام

نظر شما