۲ کودک بجنوردی به مرحله نهایی پویش نشاط نوروزی با کتاب راه یافتند

۱۴۰۱/۰۳/۳۰ - ۰۹:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۴۱۳۸۹
۲ کودک بجنوردی به مرحله نهایی پویش نشاط نوروزی با کتاب راه یافتند
معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با معرفی راه یافتگان مرحله نهایی دومین دوره پویش نشاط نوروزی با کتاب، دو کودک بجنوردی موفق به راه یابی به مرحله نهایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «رضا رضایی» افزود: «صدرا فرزادی» و «پارسا محمد نژاد» دو کودک خراسان شمالی موفق به راه یابی مرحله نهایی دومین پویش نشاط نوروزی با کتاب شدند.

وی اظهار کرد: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور ایجاد فضای نشاط و ترویج کتاب‌خوانی در نوروز ۱۴۰۱ دومین دورۀ پویش ملی کتاب‌خوانی نشاط نوروزی با کتاب را معرفی و در فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ برگزار کرد.

«رضایی» بیان داشت: هدف این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به گفت‌وگو دربارۀ کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند، این پویش همچنین به دنبال ایجاد انگیزه برای معرفی ارزش­ها، آیین‌ها، سنت‌ها، بازی‌ها و زیست‌بوم مناطق مختلف ایران بود. در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شد کتاب‌هایی را که خوانده‌اند در یک کلیپ ویدیویی کوتاه تا دو و نیم دقیقه (۱۵۰ ثانیه) معرفی کنند، یا نظرشان را دربارۀ آن ارائه کنند که پس از اتمام مدت‌زمان شرکت در این پویش ۱۰۱۷ اثر از ۹۰۱ شرکت کننده از ۲۷ استان به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.

داوری مرحلۀ نیمه‌نهایی این پویش روز یکشنبه ۱ خردادماه آغاز شد و آثار رسیده به دبیرخانه با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش، خلاقیت در ارائه، کیفیت ارائه، رعایت زمان‌بندی و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور داوری و بررسی شدند و افراد راه‌یافته به مرحله نهایی مشخص شدند. هیئت‌داوران پس از بررسی آثار از میان ۹۰۱ شرکت کننده در این پویش ۱۶۰ نفر را به‌عنوان راه‌یافتگان مرحله نهایی این پویش معرفی کردند.

«صدرا فرزادی» و «پارسا محمد نژاد» از خراسان شمالی توانستند در بین راه یافتگان به مرحله نهایی قرار گیرند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز