طرح‌های مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی زیر چتر حمایتی وزارت بهداشت

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۲:۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۳۴۲۳۸۶
طرح‌های مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی زیر چتر حمایتی وزارت بهداشت
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برنامه‌های مدون وزارت بهداشت با هدف حل مشکلات و نیازهای حوزه سلامت مردم خبر داد و گفت: در این راستا از طرح‌های کوهورت و رجیستری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به‌شرط برخورداری مناطق محروم از عواید آن حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر یونس پناهی در نشست با معاونان تحقیقات و فناوری و توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بجنورد با بیان این‌که وزارتخانه برای انجام رجیستری بیماری‌های مغزی و برای خدمت به بیماران صعب‌العلاج مبتلا به بیماری‌های مغزی و ام‌اس، در خراسان شمالی مساعدت‌های ویژه‌ای را ارائه می‌کند، اعلام کرد: تشکیل کارگروه کوهورت و رجیستری معاونت تحقیقات دانشگاه استان مورد تأیید و تشویق وزارت خانه است و مسیر اجرایی شدن طرح‌ها با هدف برخورداری و بهره‌مندی مردم، هموار شده است.

وی با تأکید بر مقدم بودن پیشگیری بر امر درمان، اجرای طرح‌های مطالعاتی برای تحقق و اجرایی شدن آن را مهم ارزیابی و عنوان کرد: وزارت خانه برنامه‌ای 4 ساله برای انجام طرح‌های مطالعاتی موردنیاز تدوین کرده است و حمایت از مطالعات تحقیقاتی محصول‌محور از وظایف ذاتی وزارت خانه است.

وی با اشاره به این‌که نتایج طرح‌های مطالعاتی کوهورت و رجیستری باید در اختیار نماینده عالی دولت در استان قرار بگیرد تا بتوان اعتباراتی برای اجرای آن‌ها دریافت کرد، خاطرنشان کرد: هم‌وزن با اعتبارات دریافتی از استانداری، وزارت بهداشت نیز حمایت‌های ویژه و اعتباراتی را در این خصوص ارائه می‌کند.

دکتر پناهی با بیان این‌که خراسان شمالی استان کمتر توسعه یافته است و باید اقداماتی در راستای برقراری عدالت آموزشی در حوزه سلامت نیز انجام شود، اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان با اولویت‌بندی برنامه‌هایی را در این خصوص ارائه کند و وزارت خانه نیز متناسب با آن مساعدت‌ها و حمایت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی در بخشی از سخنان خود خواستار محصول محور شدن تحقیقات شد و گفت: باید تحقیقات به پروتکلی برای رفع و حل مسئله و مشکلات برسد در همین خصوص نیز به جهت تازه بودن ایده‌ها در استان، همراهی‌هایی را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه خواهیم کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین از ضرورت حفظ نخبگان و جذب آن‌ها سخن گفت و بیان کرد: طرحی نیز در این خصوص از سوی دانشگاه علوم پزشکی برای جذب نیروهای بومی متخصص ارائه شود تا کمک‌هایی از سوی وزارت خانه دریافت شود.

وی از اصلاح و تغییر ارزشیابی‌ها در وزارت خانه نیز خبر داد و گفت:  شاخص‌های ارتقاء دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تغییر و اصلاح است و روش‌های ارزشیابی نیز تغییراتی خواهد داشت.

دکتر امیرعلی قهرمانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه از افزایش درآمد معاونت تحقیقات این دانشگاه خبر داد و گفت: اعتبارات این معاونت امسال از یک به دو درصد افزایش داشته است.

وی گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این معاونت نیز ارائه و اعلام کرد: برای اولین بار، 3 شرکت شتاب‌دهنده برای تجاری‌سازی ایده‌ها در این مکان مستقر شده‌اند.

وی افزود: اقدامات مؤثری در تحقیقات و فناوری انجام شده است و در کوتاه‌مدت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در بین دانشگاه‌های هم‌تراز به جایگاه خوبی خواهد رسید و در سطح ملی نیز مطرح خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، جذب 50 میلیارد ریال اعتبار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای ساخت اتاق تمیز را بخشی از عملکرد این معاونت ذکر کرد و گفت: برای تجهیز این اتاق اکنون، نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر هستیم.

وی از تشکیل کارگروه کوهورت و رجیستری در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان نیز خبر داد و گفت: انجام طرح‌های مطالعاتی به رفع مشکلات و بیماری‌های با شیوع بالا و کاهش آمار مبتلایان کمک می‌کند.

بنا بر این گزارش؛ معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در آستانه سفر هیئت دولت به استان خراسان شمالی به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در میز ارتباطات مردمی، در این استان حضور یافته است که در بدو ورود، از مرکز نوآوری سلامت و مرکز فناورانه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بازدید و اعلام کرد هزینه تأمین تجهیزات و الزامات آن برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه را پرداخت و اگر محصولی فناورانه تولید شود، صدور مجوزهای موردنیاز را تسهیل خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز