حذف ۴۹۳ مرکز تربیت معلم آسیب جدی به بدنه آموزش و پرورش وارد کرد

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۲:۴۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۲۷۸۴
حذف ۴۹۳ مرکز تربیت معلم آسیب جدی به بدنه آموزش و پرورش وارد کرد
معاون پارلمانی امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: حذف ۴۹۳ مرکز تربیت معلم، آسیب جدی به بدنه آموزش و پرورش وارد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،احمدی لاشکی در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان شمالی که پیش از سفر رئیس جمهور به استان انجام شد، با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی به طور قطع برکات بسیاری برای استان به ویژه آموزش و پرورش خواهد داشت، اظهار کرد: تصمیمات خلق الساعه مدیران ارشد در برهه زمانی خاص، آسیب‌های جدی را به مجموعه وارد می‌کند که یکی از این آسیب‌ها برای آموزش و پرورش، حذف ۴۹۳مرکز تربیت معلم در کشور بود.

وی با تأکید براینکه اگر بهترین‌ امکانات را داشته باشیم اما معلم در تراز انقلاب نداشته باشیم، خروجی مناسب به دست نمی‌آید و باید بدانیم معلم جبران تمام نداشته‌های آموزش و پرورش است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه انگیزه معلمان باید حفظ شود، افزود: اساس حرکت جامعه، مدرسه و معلم است که در حال حاضر ۴۷هزار نیرو خدماتی در آموزش و پرورش کم داریم.

معاون پارلمانی امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رأی بیش از ۹۶درصد مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: نگاه هزینه‌ای به آموزش و پرورش باید حذف شود و اگر روزی نگاه به آموزش و پرورش نگاه سرمایه گذاری بود، مسیر پیشرفت جامعه به درستی شکل می‌گیرد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه ۱۸سال از استقلال خراسان شمالی و جدایی از خراسان بزرگ می‌گذرد، ادامه داد: وقتی اداره کل آموزش و پرورش استان پس از ۱۸سال هنوز مکان ندارد جای تاسف دارد و انتظار داریم در این سفر اختصاص مکان به اداره کل جزو مصوبات نهایی باشد.

وی با بیان اینکه ۱۱۵۰میلیارد تومان برای تغذیه رایگان دانش آموزان از ابتدای مهرماه مصوب شده است، ادامه داد: ۶۰میلیارد تومان برای مدارس شاهد و عشایری، ۵۰میلیارد تومان برای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، ۳۰۰میلیارد تومان برای استخرهای نیمه تمام، ۳۵۰میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز سالن‌های ورزشی، ۳۳۰میلیارد تومان برای هنرستان‌ها و... در اعتبارات ۱۴۰۱دیده شده است.

وی در خصوص حذف کنکور، تصریح کرد: حذف ناگهانی کنکور از تصمیمات خلق الساعه و نادرست است و باید جایگزین مناسبی برای کنکور داشته باشیم.

احمدی لاشکی در پایان تأکید کرد: هزار عنوان و ۱۴۶میلیون جلد کتاب آموزش و پرورش تنها یک سال استفاده می‌شود و تغییرات زیاد کتاب‌ها هزینه بسیاری را ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز