وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راههای استان خراسان شمالی در سفر ریاست جمهوری

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۳:۴۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۴۲۸۱۷
وزیر راه و شهرسازی خبر داد: پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راههای استان خراسان شمالی در سفر ریاست جمهوری
پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه راههای استان خراسان شمالی در سفر ریاست جمهوری و آئین افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه احداث شده راه و شهرسازی در استان خراسان شمالی با حضور مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، دکتر محمودزاده معاون مسکن و ساختمان مسکن وزارت و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در راهدارخانه اسدلی شهرستان اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مهندس قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این آئین از پیش بینی ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راههای این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه اولین اقدام در استان خراسان شمالی توجه به راهها به ویژه راههای روستایی است، افزود: از این اعتبار حدود هزار میلیارد تومان برای راههای روستایی استان پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: امید است با اعتبارات پیش بینی شده در این حوزه و با روحیه جهادی و انقلابی مسئولان این اعتبارات تبدیل به نیازهای مردمی شود.

مهندس قاسمی در ادامه گفت: استان خراسان شمالی با اقدامات خوب در حوزه مسکن به اندازه دو سال نهضت ملی مسکن کار مسکن را در این استان شروع کرده است.

وی تصریح کرد: این اعتبارات راه و شهرسازی در حوزه راهداری و مسکن اکثر شهرهای استان را دربرمی گیرد و با یک حرکت جهادی استان تبدیل به یک کارگاه بزرگ برای امید آفرینی و ایجاد اشتغال می شود.

مهندس قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز  در این آئین گفت: افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه اجرا شده در سال جاری شامل ۷۷ کیلومتر راه روستایی، بهسازی روکش راه و سه پل و رفع سه نقطه پرتصادف و شروع عملیات اجرایی ۱۵۵ میلیاردتومان پروژه عمرانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان خراسان شمالی فاقد حمل و نقل ریلی است، افزود: امیدواریم طی این سفر اجرای راه آهن نقاب، اسفراین که حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مصوب شود.

وی با بیان اینکه استان خراسان شمالی فاقد شبکه آزادراه و بزرگراه است، خاطر نشان کرد: برای احداث و تکمیل باند محور بجنورد به جنگل گلستان در سفر ریاست جمهوری ٨۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی در مجموع شبکه راههای اصلی و فرعی ۵۰ درصد از میانگین کشوری عقب است که امید است با اعتبارات پیش بینی شده وضعیت استان بهبود یابد.

انتهای پیام

نظر شما