ابلاغ مشروط دو برابری تسهیلات مشاغل خانگی

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۲۰:۴۶:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۲۹۲۵
ابلاغ مشروط دو برابری تسهیلات مشاغل خانگی
معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای توسعه مشاغل خانگی خراسان شمالی: در صورتی که تا شهریورماه سال جاری اعتبار تخصیص یافته برای توسعه مشاغل خانگی در خراسان شمالی جذب شود همان میزان اعتبار برای ۶ ماه دوم نیز ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب در حاشیه سفر ریاست جمهوری به استان گفت: در حالی که در کشورهای توسعه یافته ۲۵ درصد مشاغل جامعه مشاغل خانگی است این آمار در کشور ما حدود ۳ درصد است.

 محمود کریمی بیرانوند افزود: بر این اساس توسعه مشاغل در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است و خوشبختانه بودجه بسیار خوبی نیز برای رسیدن به افزایش این شاخص به ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.

 وی خاطرنشان کرد: این وزارتخانه در سال جاری ۴ برنامه را علاوه بر وظیفه ذاتی خود در نظر گرفته است که مشاغل خانگی یکی از این اولویت هاست.

 به گفته کریمی توسعه کمی و کیفی مراکز کاریابی اولویت نخست این وزارتخانه است به گونه ای که اگر مراکز کاریابی بتوانند ۳۰۰ هزار تن را به کار بگمارند مشوق ها و تسهیلات بسیار خوبی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

بر اساس اظهارات این‌مقام مسئول در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد اشتغال برای ۶۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد و بهزیستی دیگر اولویت این وزارتخانه است که در هر استان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن استان متولی هماهنگی میان دستگاه های مرتبط با این بخش است.

کریمی بیرانوند اولویت چهارم این وزارتخانه را ایجاد و تکمیل سامانه رصد برشمرد و گفت: ملاک ایجاد شغل در کشور که توسط ریاست جمهوری نیز مورد نظر قرار می‌گیرد مشاغلی است که در این سامانه ثبت و راستی آزمایی شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز