آمایش سرزمینی در ایجاد اشتغال اولویت وزارت صمت

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۴۱:۵۵
کد خبر: ۱۳۴۵۸۲۶
آمایش سرزمینی در ایجاد اشتغال اولویت وزارت صمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم آغاز به کار این واحدهای صنعتی آمایش سرزمینی صنعت و معدن و پراکندگی متناسب ایجاد اشتغال در نقاط مختلف کشور را از اولویت های این وزارتخانه برشمرد و اظهار کرد: در سال های گذشته شاهد بودیم یک شهر با ۱۰ هزار نفر نیروی کار صنایعی با اشتغال ۴۰ هزار نفر در آن ها ایجاد شده است که باعث افزایش مهاجرت به یک شهر و یا از یک شهر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر رضا فاطمی امین ادامه داد: بر این اساس طرح های مختلف صنعتی در کشور آغاز می شود . وی اظهار امیدواری کرد: واحدهای صنعتی که امروز در شیروان احداث آن ها آغاز شد در موعد مقرر بهره برداری شوند تا این شهر بتواند چون گذشته به یک منطقه صنعتی تبدیل شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه به تاریخچه صنعتی شیروان اشاره کرد و گفت: شیروان در گذشته با داشتن کارخانه الیاف و قند دومین شهر بزرگ صنعتی خراسان بزرگ بود و به همین دلیل شهری مهاجر پذیر بود اما هم اکنون چهارمین شهر صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود و مردم آن برای کار به ناچار در حال مهاجرت به شهرهای بزرگ هستند. جدی با اشاره به اشتغالزایی واحدهای صنعتی که امروز در شهرک صنعتی این شهر عملیات احداث آن ها آغاز شد از مسئولان وزارت صمت و مدیران شرکت ایمیدرو خواست تا در بهره برداری این پروژه ها در زمان مقرر اهتمام داشته باشند.

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی نیز در سخنانی کوتاه از بسیج تمام مسئولان و نمایندگان خراسان شمالی برای پیگیری پروژه های مختلف و به سرانجام رسیدن این پروژه ها در استان خبر داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز