وزیر صنعت، معدن و تجارت پای درد دل صنعتگران مانه و سملقان نشست

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۸:۴۹:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۵۸۳۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت پای درد دل صنعتگران مانه و سملقان نشست
وزیر صنعت،معدن و تجارت در سفر خود به مانه و سملقان به صورت چهره به چهره پای درد و دل ها و چالش های پیش روی صنعتگران و سرمایه گذاران مانه و سملقانی نشست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا فاطمی امین در آخرین برنامه کاری خود در سفر به خراسان شمالی  در شهرک صنعتی آشخانه، محل احداث کارخانه کاشی سمنگان و همچنین محل احداث کارخانه سیمان سمنگان حضور یافت و به صحبت های صنعتگران و نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس گوش سپرد.

عدم همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات، فراهم نبودن زیر ساخت های لازم در شهرک صنعتی آشخانه به ویژه کمبود برق، نبود امنیت لازم برای واحدهای تولیدی این شهرک و همچنین اعطای مجوز به احداث گلخانه در این شهرک و مشکل عبور ابل راه عشایر از این شهرک از جمله مشکلاتی بودند که سرمایه گذاران در شهرک صنعتی آشخانه با فاطمی امین در میان گذاشتند.

شهرک صنعتی آشخانه ۲۸ واحد صنعتی دارد که تنها یک فقره آن غیر فعال است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در بازدید از روند احداث کارخانه کاشی سمنگان به عنوان اولین کارخانه کاشی در خراسان شمالی نیز به صورت چهره به چهره پای صحبت های سرمایه گذار این پروژه نشست که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرمایه گذار این پروژه از عدم همکاری بانک های استان برای تکمیل پروژه خود گلایه داشت.

وی همچنین در پایان در محل احداث کارخانه سیمان سنگان حضور یافت.

پروژه که توسط آستان قدس با وجود پیشرفت ۵۰ درصدی متوقف شده است .

این پروژه در صورت تکمیل با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان ۷۰۰ تن اشتغالزایی مستقیم دارد.

در این بازدید دکتر پاکمهر و دکتر وحیدی نمایندگان ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس خواستار کمک وزیر صمت برای پیگیری تکمیل این پروژه توسط آستان قدس شدند.

به گزارش خبرنگار ما فاطمی امین پیش از حضور در مانه و سملقان از شهرک صنعتی گرمه و کارخانه آلومینا و معدن بوکسیت آن نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز