هنرمندان، موسیقی متعالی را ترویج دهند /تجلیل از پیشکسوتان موسیقی مقامی استان

۱۴۰۱/۰۵/۰۱ - ۱۳:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۵۴۳۱۲
هنرمندان، موسیقی متعالی را ترویج دهند /تجلیل از پیشکسوتان موسیقی مقامی استان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از هنرمندان موسیقی به عنوان نگهبانان میراث ایرانی اسلامی یاد کرد و گفت: هنرمندان موسیقی می بایست به سمت موسیقی متعالی بروند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، تقی صادقی در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی استان که ظهر امروز (سی ام تیر ماه) در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان برگزار شد، به سخنان مقام معظم رهبری در  خصوص موسیقی متعالی، پرداخت که فرموده اند: "موسیقی متعالی موسیقی ای است که برای هدف متعالی باشد ، اگر چنین باشد، آن وقت می شود موسیقی را پاک و مقدس نامید؛ آن وقت می شود ما هم مثل غربی ها کنسرتی داشته باشیم (عنوانش را مثلاً «محفل خوانندگی» بگذاریم تا اصطلاح غربی به کار نبرده باشیم) تا مردم اعم از معمولی و متدین، بلیت تهیه کنند و برای شنیدن ساز و آواز شما، به آن محفل بیایند."

وی به جایگاه عظیم موسیقی اشاره و بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری هم برای حوزه موسیقی و هنرمندان این عرصه اهمیت ویژه ای قائل هستند  می طلبد تا هنرمندان به سمت موسیقی متعالی بروند که برای تحقق این امر می بایست به دنبال شاخص های موسیقی متعالی برویم.
صادقی اظهار داشت: درمواجهه با انبوهی از آثار تحلیلی و تهاجمی که نه محتوا،تکنیک، اخلاق و.‌.. دارد و هیچ چیزی جز بداخلاقی و هنجار شکنی نمی بینیم انسان هم غصه دار می شود و قدر هنرمندان را بیشتر می داند.
وی با بیان اینکه صاحبان درجه یک و دو هنری مسیر طولانی یک عمر تلاش در عرصه هنری را طی کرده اند، تصریح کرد: در جه یک هنری معادل دکتری است و این به سختی به دست می آید که می بایست در این عرصه قدردان هنرمندان باشیم.
صادقی با اشاره به اینکه بنده به عنوان یکی از متولیان این حوزه  که می بایست پاسخگوی سوالات هنرمندان باشم، اظهار داشت: با قدرت از جامعه موسیقی که این امر مبتنی بر مبانی دینی و مکتبی است دفاع خواهیم کرد.
صادقی با اشاره به اینکه یکی از رسالت های فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه و حمایت از هنرمندان است خطاب به هنرمندان موسیقی گفت: جامعه موسیقی که به دنبال موسیقی متعالی بروند با قوت و قدرت از آن ها حمایت خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: هنرمندان موسیقی استان به عنوان ضرورت های برنامه ریزی ما در فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند در حالی که رویکرد ما این است که اجرای هیچ نوع موسیقی نباید منجر به تضعیف و آسیب موسیقی بومی محلی و مقامی استان شود.
گفتنی است؛ در این آیین  شش نفر دارای درجه یک هنری شامل قربانعلی دستیار،محمد آدینه پور، حسین ولی نژاد، عیسی قلی پور، روشن گل افروز، شیرویه مقدم و سه نفر هم دارای درجه دو هنری از جمله جعفربهرامی، محمد رحیم آدینه پور و آنا مراد رستگاری مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند.

انتهای پیام

نظر شما