۳۶۸ زوج نابارور خراسان شمالی جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی شناسایی شدند

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۸:۵۱:۴۱
کد خبر: ۱۳۵۶۱۴۱
۳۶۸ زوج نابارور خراسان شمالی جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی شناسایی شدند
از زمان اجرای طرح خدمات ناباروری به زوجین ناباروری از اذر ماه 1400 تاکنون 368 زوج نابارور جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی شناسایی و در سامانه های بیمه سلامت نشان دار شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مدیرکل بیمه  سلامت استان خراسان شمالی اظهارداشت: از زمان اجرای طرح خدمات ناباروری به زوجین ناباروری از اذر ماه 1400 تاکنون 368 زوج نابارور جهت دریافت خدمات تشخیصی و درمانی شناسایی و در سامانه های بیمه سلامت نشان دار شده اند.

دکتر محسن رعنایی اظهارداشت :  در سال 1400 ، 22 پرونده ناباروی  و در4 ماهه اول سال 1401 ، 15پرونده ناباروری جهت پرداخت هزینه های تشخیص و درمان تشکیل شده و اسناد مالی آن نیز پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری ، 875 نسخه دارویی درخصوص درمان ناباروی در حوزه دارویی شناسایی شده است.

وی یکی از مشکلات ارائه خدمات ناباروری در خراسان شمالی را نبود مرکز درمان ناباروری در سطح سوم (IVF) اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تنها مرکز خدمات ناباروری استان بیمارستان بنت الهدی می باشد که خدمات نابارروی در سطح دو را ارائه می دهد.

وی ادامه داد : وقتی بیماران نابارور در سطح دوم نتوانند از خدمات IUI نتیجه بگیرند ناچار هستند برای دریافت خدمات سطح 3 (IVF ) به سایر استانها ارجاع شوند.

دکتر رعنایی با تاکید بر اهمیت ارایه خدمات ناباروری در سطح سوم گفت: تا زمانی که استان مرکز خدمات ناباروری درسطح سوم نداشته باشد خدمات بیمه ای برای تشخیص و درمان نازایی خود را به خوبی نشان نمی دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با بیان اینکه در خراسان شمالی صرفا خدمات ناباروری در سطح 2 قابل ارایه می باشد گفت: تنها مرکز درمان ناباروری استان که خدمات ناباروری در سطح دوم را انجام می دهد بیمارستان تخصصی زنان بنت الهدی است.

دکتر جمعه زاده اظهارداشت: از سال 98 تاکنون در بیمارستان بنت الهدی 3 هزار و 329 نفر مراجعه کننده داشته ایم که از این تعداد 101 مراجعه خدمات IUI دریافت کرده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز بزرگترین مشکل استان درخصوص خدمات ناباروری را نبود مرکز تخصصی در سطح سوم دانست و گفت: به نظر می رسد تنها استانی هستیم که خدمات در سطح سوم را نداریم.

وی ادامه داد: از طرف دانشگاه علوم پزشکی در تلاش هستیم اعتبارات تجهیز مرکز خدمات ناباروری در سطح سوم را جذب نماییم و پیش بینی می شود در ماه های آینده بتوانیم پروژه خدمات ناباروی سطح 3  را در استان کلید بزنیم.

وی از تمام مسولین ذیربط درخواست نمود این معاونت را جهت تجهیز مرکز خدمات ناباروری در سطح سوم یاری نمایند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت خراسان شمالی نیز بر لزوم آسیب شناسی ارائه خدمات سطح دوم نیز تاکید کرد و گفت: برای ارائه خدمات در سطح دوم نیز نیاز است تمام موارد را با دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بنت الهدی بررسی نماییم.

مهرداد سفیدگران نیز با تاکید بر نیاز استان به مرکز خدمات ناباروری در سطح سوم  افزود: رسیدن به ارائه خدمات مطلوب بیمه ای زمانی محقق می شود که مرکز خدمات سطح 3 در استان داشته باشیم. 

انتهای پیام

نظر شما