فراخوان معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی برای تکمیل واکسیناسیون

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۱۲:۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۳۵۸۶۰۶
فراخوان معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان‌شمالی برای تکمیل واکسیناسیون
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تزریق بیش از 9هزار دز واکسن کرونا طی دو هفته اخیر، از تمام افراد واجد شرایط دریافت دوز سوم و چهارم واکسیناسیون درخواست کرد تا با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل زندگی خود، نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا اکبری با بیان اینکه  420 مرکز تجمیعی، پایگاه سلامت و خانه بهداشت تحت پوشش این دانشگاه پذیرای مردم برای تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز یادآور است، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر در استان  تعداد ۹ هزار و ۲۱۲ دز واکسن کرونا تزریق شده، که از این تعداد، هزار و ۲۶۳  مورد مربوط به دز سوم و ۷ هزار و ۱۷۰ مورد مربوط دز چهارم بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته با بستری 37 بیمار جدید، آمار بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان به 157 نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تأکید کرد: در شرایط کنونی، ضروری است که شهروندان به‌منظور تزریق دز های یادآور واکسن کرونا اقدام کنند و نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند زیرا سهل انگاری و عادی انگاری ها منجر به طغیان و بحرانی شدن وضعیت بیماری کرونا در استان می شود.

وی با بیان اینکه  تکمیل واکسیناسیون، استفاده مستمر از ماسک مناسب، رعایت فاصله اجتماعی در عدم ابتلا به بیماری کرونا نقش مهمی را ایفا می‌کند، افزود: باید در صورت ابتلا به علائم شبیه به سرماخوردگی از حضور در دورهمی ها و ارتباط با سالمندان خانواده اجتناب شود.

دکتر اکبری با اشاره به دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و صفر تصریح کرد: در این ایام، تیم‌های نظارتی بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی برگزاری عزاداری ماه محرم و صفر، کاملا نظارت خواهند داشت.

هم‌اکنون شهرستان‌های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، جاجرم و اسفراین در شرایط قرمز کرونایی، گرمه و راز و جرگلان نارنجی و شهرستان فاروج در شرایط زرد کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز