۹۷ طرح صنعتی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های خراسان‌شمالی معرفی شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ - ۱۲:۳۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۵۹۶۴۴
۹۷ طرح صنعتی دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های خراسان‌شمالی معرفی شد
مدیر کل صمت استان گفت: ۹۷ طرح صنعتی در این استان برای دریافت ۵۶۶ میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حسین حاجی بگلو اظهار داشت: اکنون با پرداخت ۸۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۸ طرح موافقت شده است و پرداخت تسهیلات به ارزش ۲۰۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان نیز در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای دریافت ۲۶۵ میلیارد و ۲۱۶ میلیون تومان تسهیلات ثابت و ۳۰۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شدند.

مدیر کل صمت استان افزود: پرداخت این تسهیلات در سالجاری شدت گرفته است و امسال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای مختلفی از جمله واحد صنعتی سپهر شیشه، آذین فورج و گلچین فوم پرداخت شد.

وی بیان کرد: سهم خراسان شمالی از محل تسهیلات تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۰ در حدود ۹۹۰ میلیارد تومان بود که از این رقم؛ ۴۰۰ میلیارد تومان به بخش صنعت، معدن و تجارت اختصاص دارد و تلاش می شود تا بیش از این میزان اعتبار جذب شود.

حاجی بگلو اظهارداشت: ۷۰ درصد از منابع تسهیلات تبصره ۱۸ به متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش و ۳۰ درصد به متقاضیان دریافت تسهیلات ثابت در صنایع پرداخت می شود.

وی ادامه داد: خراسان شمالی به عنوان استانی نوپا در ایجاد واحدهای صنعتی، نیازمند سرمایه ثابت است تا واحدهای جدید راه اندازی شود که این سهمیه نیز کم و ۳۰ درصد از این تسهیلات را شامل می شود.

براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه داده می‌شود ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.

خبرنگار: مهدی صباغی

انتهای پیام

نظر شما